پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شیعه عراق گفت: ما باید منطقه را از تمام آنچه ممکن است موجب شکل گیری درگیری نظامی می شود دور کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شیعه عراق ، از مسئولین بغداد و اربیل خواست در جهت نزدیکی و وحدت اقشار عراق در چارچوب قانونی اساسی، دیدار های سازنده بیشتری داشته باشند.

ایشان با اشاره به اینکه منطقه امروز به یک بشکه پُر از باروت تبدیل شده، هشدار داد: هرگونه جرقه ی ناگهانی موجب بروز فاجعه ای می شود که هیچ کس از آن نجات نمی یابد.

آیت الله مدرسی گفت: ما از آنچه در منطقه عفرین در جریان است مـتأسفیم و اگر به ارزش های دینی و منافع ملّی خود رجوع بکنیم، به امثال این حوادث نیازی نداریم.

این عالم عراقی، مسئولان بغداد و اربیل را به برگزاری دیدارهای بیشتر در جهت نزدیکی و وحدت اقشار عراق در چارچوب قانونی اساسی و پشت سر گذاشتن مشکلات گذشته و مشارکت عالی ملّی دعوت کرد تا عراق در پشت سر گذاشتن فتنه های طایفه ای و نژادی به یک الگو تبدیل شود.

ایشان ادامه داد: ما باید منطقه را از تمام آنچه ممکن است موجب شکل گیری درگیری نظامی می شود دور کنیم و این به خاطر این است که منطقه امروز به یک بشکه پُر از باروت تبدیل شده که هرگونه جرقه ناگهانی ممکن است موجب بروز فاجعه ای شود که هیچ از آن نجات نیابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha