جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پذیرش رشته‌های تخصصی سطح سه حوزه از سوی مرکز آخوند خراسانی

حوزه/ مرکز تخصصی آخوند خراسانی(ره) مشهد در رشته های سطح سه تفسیر و علوم قرآن، علوم و معارف حدیث، فقه مقارن، فلسفه و کلام اسلامی و کلام مقارن طلبه می‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مرکز تخصصی آخوند خراسانی مشهد در رشته‌های تخصصی سطح سه حوزه علمیه در نیمسال اول تحصیلی۹۸-۹۷ در رشته های تخصصی تفسیر وعلوم قرآن، علوم و معارف حدیث، فقه مقارن، فلسفه و کلام اسلامی و کلام مقارن طلبه می‌پذیرد. 

آزمون ورودی ساعت ۱۶ پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه۱۳۹۷ برگزار می شود و داوطلبان حداکثر تا ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۷ مهلت دارند جهت تکميل فرم ثبت‌نام و تعيين اولويت رشتة تحصيلي به صورت اينترنتي ازطریق شبکة معالم paziresh.dte.ir ثبت نام نمایند.

طلابی که حداکثر ۱۶۰ ساعت از دروس سطح دو آنها باقی مانده، می‌توانند حداکثر تا پایان اولین نیمسال تحصیلی در مرکز تخصصی در امتحانات مرکز شرکت نموده و در صورت قبولی به تحصیل ادامه دهند.

براساس این گزارش، مدت تحصيل در هر يك از پنج رشته، دو ونیم سال بدون احتساب پايان‌نامه است.

دروس اصول فقه تخصصي و فقه تخصصي(کفايه و مکاسب) به علاوة يکي از دروس تخصصي هر رشته، پيش از ظهر هر روز برگزار و ساير دروس اکثر رشته ها، بعدازظهرها ارائه مي‌شود.

امتیازات جذب در این مرکز

«اعطای مدرک رسمی سطح سه حوزه علمیه خراسان»، «بهره‌مندی از اساتید توانمند حوزه و دانشگاه و فضای آموزشی مجهز»، «برنامه درسی معطوف به افق‌های علمی نوین، پرورش تفکر و تجربه تحقیق»، «امکان ادامه تحصیل دانش آموختگان در مقطع تحصیلی سطح چهار و دکترای تخصصی» و «بهره‌مندی از کتابخانه تخصصی» از جمله امتیازات جذب در مرکز تخصصی آخوند خراسانی است.

از دیگر مزایای آن «بانک چند رسانه‌ای و مشاوره‌های آموزشی و پژوهشی»، «انتشار مقالات در نشریات دفتر تبلیغات اسلامی و عضویت در حلقه‌های علمی و تبلیغی»، «بهره‌مندی از خوابگاه و امور رفاهی برای طلاب شهرستان» و «اعطای جوایز و کمک هزینه تحصیلی» می‌باشد.

گفتی است، مرکز تخصصی آخوند خراسانی وابسته به اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با در اختيار داشتن سه گروه آموزشي؛ «علوم قرآن و حديث»، «فقه و مباني اجتهاد» و «فلسفه و کلام اسلامي»، هشت عضو هيئت علمي و ۳۳ استاد پيوسته، به طراحي و برگزاري رشته‌هاي گونا‌گون علوم اسلامي ـ با توجه به نيازهاي آموزشي متنوع و ترکيبي حوزه علميه‌ مشهد مي‌پردازد.

انتهای پیام

313/28

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha