جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نخستین هتل «تماما حلال» در تایلند مجوز کار گرفت

حوزه/ نخستین هتل تماما حلال در بانکوک، پایتخت تایلند با هدف جذب گردشگران و مسافران مسلمان گواهینامه تاییدیه حلال از شورای اسلامی مرکزی این کشور دریافت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، دولت تایلند به منظور جذب گردشگران مسلمان و توسعه صنعت گردشگری حلال در این کشور، به نخستین «هتل تماما حلال» در این کشور مجوز داد.

هتل المروز در بانکوک که از تمامی گردشگران با ادیان مختلف پذیرایی به عمل می آورد امکانات و تجهیزات لازم برای ایجاد یک فضای اسلامی و حلال را برای گردشگران مسلمان دارا هست. هتل دارای اتاق نماز و استخرهای شنای جداگانه برای مردان و بانوان نیز می باشد. تمامی نمازخانه  ها به سمت خانه کعبه ساخته شده اند و میهمانان زنی که تنها سفر می کنند، می توانند در طبقه مخصوص بانوان که تماما دارای کارمندان زن می باشد، سکونت یابند.

این هتل که گواهینامه حلال را از شورای اسلامی مرکزی تایلند در بانکوک، پایتخت تایلند به دست آورده و دارای منظره ای از معماری اسلامی می باشد.

رستوران برکت در این هتل دارای غذاهای مختلف سنتی اسلامی از جمله خاورمیانه، مدیترانه و جنوب آسیا با رعایت رژیم های اسلامی، فاقد گوشت خوک و محصولات دارای مشروبات الکلی می باشد و طرز تهیه گوشت حلال نیز بایستی با ذبح حلال انجام شده باشد.

ساکسیت ساروات مدیر غذا و نوشیدنی رستوران در این باره به خبرنگاران گفت: حلال به این معناست که تمامی فرایندهای تولید از جمله ذخیره سازی و همچنین ظروف و تجهیزات مورد استفاده  در هتل پاک و بهداشتی هستند. استاندارد بالا در بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

گفتنی است براساس قانون اساسی تایلند، دولت رسما دین مشخصی نمی تواند داشته باشند، هر چند پادشاه این کشور بایستی مانند 94.5 جمعیت این کشور بودایی باشد.

اقدامات دولت تایلند برای ایجاد محیط های مسلمان پسند، درحالی انجام می شود که گردشگری اسلامی در جهان هم اکنون به یک موضوع داغ و قابل توجه برای کسب درآمد کشورها تبدیل شده است. گزارش اخیر منتشر شد نشان داد که در سنگاپور تعداد گردشگران مسلمان جمعا 117.7 میلیون در سال 2017 بوده و انتظار می رود این رقم تا سال 2020 تا 168 میلیون نیز افزایش یابد. به علاوه تخمین زده می شود که در چهار سال آینده قدرت خرج کردن گردشگران و مسافران مسلمان در کشورهای مختلف تا 200 میلیارد دلار آمریکا نیز برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha