جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ولایت فقیه

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: ولایت فقیه مدیریت عالی نظام اسلامی را بر عهده دارد و سران قوا و دیگر مسئولان باید از دستورات ایشان اطاعت کنند، در غیر این صورت مرتکب تخلف حقوقی و شرعی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در نشست اساتید و معاونین مدارس علمیه قزوین که با حضور حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد گفت: یکی از مسائل حقوقی، بنیادی و اساسی که همه حقوقدانان باید درک درستی از آن داشته باشند بحث مدل حکومت و شکل آن است که امروز در کشور ما مدل حکومت اسلامی که در راس آن ولی فقیه قرار دارد، شکل گرفته و مسئله ولایت فقیه هم از مسائل پایه‌ای قانون اساسی است.

وی افزود: غدیریان و ولایتمداران باید با راهبرد وحدت برای بازسازی امت اسلامی و همراهی با ولایت و حرکت به سمت پیشرفت بر پایه علم، ایمان و مقاومت، صحنه غدیر را در معرکه سیاسی اجتماعی بازسازی کنند و این که جهان به سوی حکومت اسلام در حال حرکت است و همچنین به میان آمدن بحث برخورد تمدن‌ها از مهم ترین آثار نظریه ولایت فقیه است.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران نقطه پایان ظلم، فساد و استبداد و برقراری تمدن اسلامی و الهی است، اسلحه ملت ما نیز ایمان و معنویت در کنار علم است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: ولایت فقیه مدیریت عالی نظام اسلامی را بر عهده دارد و سران قوا باید از دستورات ایشان اطاعت کنند، در غیر این صورت تخلف حقوقی و شرعی مرتکب خواهند شد.

وی با تاکید بر این که  پشتیبانی از ولایت فقیه است که کشتی انقلاب اسلامی را در شرایط پرتلاطم دنیا و منطقه حراست می کند، واجب است، تصریح کرد: جامعه انقلابی پیرو ولایت فقیه است و اگر اقشار مختلف مردم به جایگاه با ارزش ولایت آشنا نباشند آن جامعه دچار چالش و نقصان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: اگر تاریخ سیاسی ایران اسلامی را مورد بررسی قرار دهیم، خواهیم دید ریشه قیام ها و جنبش ها و انقلاب ها در ایران دفاع از ولایت و ارزش های دینی بوده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان اظهار کرد: پیروی مردم از ولایت فقیه باعث شده انقلاب اسلامی در مسیر تعالیم دینی به حرکت و پیشرفت خود ادامه دهد و مانع آسیب به انقلاب و دستاورد های آن شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha