سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجاب

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی نقش حجاب در جامعه اسلامی را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: حجاب یک واجب الهی است که در قرآن کریم نیز آیاتی راجع به آن مطرح‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: حجاب یک مقوله دینی است، از این‌ رو اظهار نظر در حوزه‌های تخصصی دین، فقط کار کارشناسان و متخصصان دینی و مراجع تقلید و علما است.

وی نقش حجاب در جامعه اسلامی را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: حجاب یک واجب الهی است که در قرآن کریم نیز آیاتی راجع به آن مطرح شده است.

امام‌جمعه بجنورد با بیان این که شعار "حجاب اجباری" توطئه دشمنان است، گفت: "حجاب اجباری" که از سوی دشمنان نظام اسلامی مطرح می‌شود، نوعی تبلیغ برای بی‌حجابی و استفاده از جمله حجاب اجباری و یا حجاب اختیاری، توطئه دشمنان نظام اسلامی است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: دشمنان اسلام امروز با صرف هزینه و پول صدها رسانه را برای هجمه بر هویت زن مسلمان ایجاد کرده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز صدها رسانه علیه زن مسلمان و هویت اسلامی بانوان ایران فعالیت می‌کنند، اما این تلاش‌ها به‌واسطه ایمان قوی بانوان مسلمان به نتیجه نرسیده است.

حجاب اصالت فرهنگی زنان ایران است

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان این که دختران و بانوان این سرزمین هوشیار باشند، چراکه حجاب اصالت فرهنگی زنان ایرانی است، گفت: بی‌حجابی و فرهنگ تجرد گرایی از غرب به برخی افراد منتقل‌شده است، درحالی‌که تجرد و بی‌بندوباری در اسلام ارزش نیست بلکه آثار بسیار بدی را در زندگی برجای خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه اسلام جایگاه اصلی زن در جامعه را تبیین کرده است، افزود: اینکه قبل از اسلام با زنان همچون کالا و متاع رفتار می‌شد و در دوره‌ای از تاریخ به‌ویژه قبل از اسلام، مردم از داشتن فرزند دختر احساس نارضایتی کرده و برخی آن‌ها را زنده‌به‌گور می‌کردند؛ درواقع دچار نوعی جاهلیت بودند.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: در پاره‌ای دیگر از ادوار تاریخ نیز دیده می‌شود که برای زنان شخصیت قائل هستند؛ اما شخصیتی بی‌بها و بی نقش بودند و دچار نوعی جاهلیت مدرن بودند.

زن نقش مهمی در تعالی جامعه ایفا می‌کند

وی با بیان این که دین مبین اسلام زن را یکی از ارکان هر خانواده و جامعه معرفی کرده، گفت: زن نقش مهمی در تعالی جامعه ایفا می‌کند و می‌تواند با تربیت فرزندانی شایسته اسباب رشد جامعه را فراهم کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به این‌که انقلاب و نظام ما برگرفته از احکام اسلامی است، افزود: انقلاب اسلامی ایران برای زنان ارزش بسیار بالایی قائل است و در تمامی حوزه‌های مدیریتی، اقتصادی، انتخابات و دیگر مسائل مهم این قشر باارزش را دخیل می‌داند.

زنان نقش باارزش انسان آفرینی و شخصیت‌سازی دارند

وی اظهار داشت: اگر جامعه‌ای بهشت گونه، سالم و دارای آرامش می‌خواهیم، باید بانوان خوب و شایسته‌ای داشته باشیم؛ چراکه زنان نقش باارزش انسان آفرینی و شخصیت‌سازی دارند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد: بانوان دلسوز و فعال جامعه باید دختران ناامیدی که در دام شبکه‌های شیطان‌صفت مجازی جذب شده‌اند و با الگو گیری و مد پذیری از آن‌ها زندگی می‌کنند را دریابند و برای هدایت و ارشاد آن‌ها همت کنند.

وی طرح مسئله حجاب اجباری توسط برخی خواص را دنبال کردن طرح‌های دشمن دانست و گفت: توطئه‌ی آزادی زن و کشف حجاب در حقیقت توهین به قداست زن است.

امام‌جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: زن، در منطق اسلام متصدی مهم‌ترین بخش تربیتی است و در جامعه از جایگاهی بسیار مؤثر برخوردار است؛ در حالی که دنیای غرب از موجود مقدسی چون زن، سوءاستفاده می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha