جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام کاظم لو

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: زیارت جامعه کبیره به عنوان میراث گرانسنگ امام هادی(ع) بهترین نقشه راه برای ساماندهی فکری و عقیدتی جامعه اسلامی در حال حاضر است و سبب ثبات فکری و عدم انحراف پیروان راستین اهل بیت (ع) از گرد شمع روشن امامت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام رضا کاظم لو، صبح امروز در جمع طلاب واساتید مدرسه علمیه فاطمیه خواهران ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید و ماه رجب، به تقارن عید نوروز با ایام شهادت حضرت امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: امام هادی(ع) به منظور تصحیح معرفت دینی مسلمانان، آنها را به قرآن سفارش می کرد و به پیروان خود توصیه می کند تا هر چیزی را با قرآن بسنجند و در صورت دسترسی نداشتن به امامان به عنوان حجت ناطق خداوند، حجت صامت که قرآن است در میان مسلمانان می تواند معرفت دینی آنها را ارتقا دهد.

وی افزود: یکی از یادگارهای ارزشمند حضرت امام هادی(ع) که خواندن آن از طرف امام معصوم نیز تاکید شده، خواندن زیارت جامعه کبیره است که خود راهنمای بسیارمناسبی برای رسیدن به رود خانه بزرگ ماه رجب می باشد..

وی ادامه داد:  جهان اسلام، در دوران امامت امام هادی(ع) از نظر فرهنگی و گرایش‌ها و کشمکش‌های فکری و اعتقادی از موقعیت و گستردگی ویژه ای برخوردار بود و مسائل اعتقادی در جایگاه ویژه‌ای قرار داشته است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: امام هادی(ع) با تدوین زیارت جامعه کبیره بهترین شاخصه‌ها و رهنمودهای هدایت بخش را در خصوص امام شناسی برای بشریت به یادگار گذاشته و زیارت جامعه کبیره مناسب ترین مسیر سعادت بشری در دنیا است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: زیارت جامعه کبیره به عنوان میراث گرانسنگ امام هادی(ع) بهترین نقشه راه برای ساماندهی فکری و عقیدتی جامعه اسلامی در حال حاضر است و سبب ثبات فکری و عدم انحراف پیروان راستین اهل بیت(ع) از گرد شمع روشن امامت می شود.

وی اظهار کرد:  آن حضرت به شدت از حریم قرآن که بزرگترین میراث نبوت است و تنها امامت می تواند به بهترین وجه از آن دفاع کند، دفاع نمود و شبهات را پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha