چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ناصر جوانبخت

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: موقوفات استان به ۶ هزار و ۳۷۴ موقوفه رسید که این تعداد ۱۲۱ فقره نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام ناصر جوانبخت، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این که امسال تعداد موقوفات استان به  ۶ هزار و ۳۷۴ موقوفه رسید، اظهار داشت: این تعداد ۱۲۱ فقره نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. علاوه بر آن، تعداد رقبات استان آذربایجان غربی نیز به ۳۶ هزار و ۶۲۳ فقره رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، مساحت موقوفات استان را ۳۰۱ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۶۴۷ متر مربع اعلام کرد و افزود: از لحاظ کاربری رقبات، ۱۶ هزار و ۵۸۵ رقبه استان با کاربری مسکونی، ۱۰ هزار و ۵۱۰ رقبه با کاربری کشاورزی، چهار هزار و ۱۴ رقبه تجاری و سه هزار و ۹۴۳ فقره کاربری مذهبی بوده است.

وی با اشاره به این که امسال در حوزه اجارات و بهره وری ۳۲۰ سند اجاره برای اولین بار با مستاجران منعقد شد، بیان داشت: تعداد دو هزار و ۹۰۰ سند اجاره که زمان آن به پایان رسیده است، تمدید شد.

حجت الاسلام جوانبخت با بیان اینکه از ابتدای امسال سه هزار رقبه تعیین تکلیف شده، افزود: همچنین ۲۲ هزار و ۹۰۰ رقبه نیز ارزش گذاری شده است. همچنین امسال تعداد اطلاعات پایه و نهایی عرصه و عیان رقبات استان به تعداد سه هزار و ۶۰۰ رقبه رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با ابراز خرسندی از این که امسال درآمد حاصل از اجارات استان ۱۵ درصد رشد داشته، گفت: خوشبختانه نسبت به برنامه مصوب سازمان شاهد ۱۰ درصد رشد داشته ایم.

وی با اشاره به این که امسال حجم سرمایه گذاری پروژه های اقتصادی وقفی آذربایجان غربی ۱۰۰ میلیارد تومان بودهت، افزود: ۱۰ میلیارد از آن متعلق به پروژه های سال گذشته بوده است.

حجت الاسلام جوانبخت خاطرنشان کرد: از سایر اقدامات امسال اداره کل اوقاف و امور خیریه استان این بود که در حوزه عمرانی، ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع عرصه و عیان رقبات و موقوفات از درآمد خود آنها مورد بازسازی قرار گرفته است.

وی از اجرای طرح جامع ساماندهی امامزادگان استان خبر داد و گفت: در این رابطه یکسان سازی قبور امامزاده محمد و ابراهیم در سال ۹۷ انجام شده و علاوه بر آن طرح جامع بی بی معصومه ارومیه و طرح جامع سیدبهلول خوی و آزادسازی اطراف آن نیز انجام می شود.

حجت الاسلام جوانبخت با اشاره به عملیات شاخص عمرانی در حوزه بقاع متبرکه تصریح کرد: در این زمینه نیز تکیه حضرت ابوالفضل(ع) چایپاره با ۲ هزار و ۷۰۰ متر در حال احداث بوده و همچنین احداث مسجد زیارتی حضرت ابوالفضل(ع) ماکو در حال انجام با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha