جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل

حوزه/ مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه راهیان نور، فرصتی برای ترسیم بهتر واقعیت های جنگ تحمیلی است، گفت: راهیان نور، طلاب جوان را با پیشینه هشت سال دفاع مقدس آشنا کرده و فرصتی مناسب برای دیدن و قرار گرفتن در فضای هشت سال جنگ تحمیلی است.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فاضل، مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه کشور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به اینکه خداوند در قرآن خطاب به رسول خدا(ص) از بازگویی بهترین قصه ها خبر می دهد، عنوان کرد: خداوند با بازگویی قصه های پیامبران و امم پیشین قصد تنبه و هشدار داشته گشودن دنیای جدیدی را به روی حضرت ختمی مرتبت(س) دارد.

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه کشور طرح راهیان نور را مبارک و میمون ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: راهیان نور، طلاب جوان را با پیشینه هشت سال دفاع مقدس آشنا خواهد کرد و فرصتی مناسب برای دیدن و قرار گرفتن در فضای هشت سالی است که روایان آن را بیان می کنند؛ روایانی که با گوشت و پوست و استخوانشان وقایع را درک کرده اند.

این مقام مسئول افزود: گاهی اوقات جنگ تحمیلی را از دریچه تلویزیون یا خاطرات بعضی بزرگان در قالب کتاب و آثار دیگر می بینیم، اما راهیان نور فرصت مغتنمی است تا طلاب که زبان گویای جامعه و مبلغان رسمی دین هستند با درک فضای هشت سال جنگ تحمیلی و فضاهای خاصی که به دنبال خواهد داشت، بتوانند چنین فضایی را بهتر ترسیم کرده و برای خود و دیگران توشه ای به ارمغان آورند.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل اظهار کرد: به نظر می رسد اگر به مسأله راهیان نور توجه و سرمایه گذاری بیشتری شود، تا در این ایام که خانواده ها و طلاب حضور پیدا می کنند، با واقعیت های جنگ و مسائل واقعی که در آن تحت عنوان امدادهای غیبی رخ داد، آشنا شده و از اثرگذاری چنین وقایعی بیشتر مطلع شوند.

وی با ابراز امیداوری از این که بتوانیم خدمتگزار خوبی در زمینه راهیان نور باشیم، تصریح کرد: امید است فرهنگ هشت سال دفاع مقدس را با چنین برنامه ریزی هایی منتقل کنیم.

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب نگاه مثبتی به راهیان نور دارند، ابراز داشت: مقام معظم رهبری بخشی از تعطیلات نوروز در سنوات گذشته را به بازدید از مناطق جنگی اختصاص دادند که این اقدام نشان دهنده ضرورت ادغام بسیاری از مسائل برای نشان دادن و ترسیم هنری از راهیان نور است.

این مقام مسئول در پایان گفت: گفتن واقعیت ها همراه با تکینک های خاص از سوی راوی و بهره مندی از همه فناوری برای انتقال فرهنگ راهیان نور در کنار فعالیت ها و پیشینه صورت گرفته در قالب کتاب و فیلم می تواند در محقق کردن فرمایشات رهبری یاور خوبی باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha