پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کالای ایرانی

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) اصلاح فرهنگ خرید و مصرف خانواده های ایرانی را از جمله لوازم مهم حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد.

دکتر زهرا روح اللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: همان طور که رهبر فرزانه انقلاب در بیان شعار امسال فرمودند همه مردم و مسئولان مخاطب شعار حمایت از کالای ایرانی هستند و لذا هر کسی باید با سخت کوشی و وظیفه شناسی در این امر به ایفای نقش بپردازد تا به یاری خداوند به نتایج مورد نظر در این خصوص دست یابیم.

وی افزود: بی شک همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند چنانچه تولید ملی شتاب بگیرد بسیاری از مشکلات از جمله بیکاری و آسیب های اجتماعی در کشور مرتفع می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین به نقش بسیار مهم خانواده ها در امر حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت:  مهم ترین نقشی که بانوان و خانواده ها می توانند برای تحقق شعار سال ایفا کنند، تلاش در مسیر اصلاح سبک زندگی به خصوص در بخش مربوط به خرید و مصرف کالای ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه هر یک از اقشار جامعه می بایست نسبت به تحقق اقتصاد مقاومتی احساس دغدغه و مسئولیت اجتماعی و ملی داشته باشد، خاطرنشان کرد: در برهه حساس کنونی وظیفه مهمی که بر دوش ماست این که در عرصه اصلاح سبک زندگی و نظام مصرف هر چه بیشتر خود را به سمت آموزه های اسلامی سوق دهیم ، به خصوص بانوان محترم که حقیقتاً مدیر خانه به شمار می روند و قطعاً نوع رفتار آن ها بر کلیت جامعه بسیار اثرگذار خواهد بود.

روح اللهی همچنین با تاکید بر لزوم هم افزایی مردم و رسانه ها و نخبگان در این خصوص بیان داشت: چنانچه نه صرفاً در شعار بلکه در مقام عمل، فرهنگ خرید و مصرف کالا در کشور ما اصلاح شده و همه به دنبال استفاده از کالای تولید داخل باشیم، بی تردید قدم بسیار مهمی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته ایم که ثمرات آن را در آینده نزدیک مشاهده می کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha