جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار سردار اشتری با آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ موضوع حجاب از نظر همه فقهای اسلام یک حکم اسلامی بوده، اما به عنوان نشانۀ اسلام تبدیل شده است به همین علت حساسیت هایی نیز به دنبال داشته است و ضد انقلاب نیز دل بسته که این نشانه را حذف و به نظام و اسلام ضربه وارد کند؛ آنها معتقدند اگر این نشانه را حذف کنند راه برای حذف سایر احکام اسلامی باز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با سردار اشتری فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه کارنامه نیروی انتظامی کارنامه خوبی است، اظهار داشتند: مردم به نیروی انتظامی علاقه مند هستند چرا که مشاهده می کنند که این نهاد با حداقل هزینه ها کارهای جمعی و قابل توجهی را انجام می دهد.

ایشان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی ایران نسبت به نیروی انتظامی دیگر کشورها تفاوت هایی دارد، اضافه کردند: دشمنی هایی که نسبت به نظام اسلامی وجود دارد در کمتر جایی مشاهده می شود به همین علت رسالت نیروی انتظامی سنگین تر می شود، اما اکنون نیروی انتظامی به خوبی به رسالت خود عمل کرده است.

معظم له با بیان این که امنیت مطلوبی در کشور وجود دارد، عنوان کردند: این امنیت در مرحلۀ نخست نشان دهنده اقتدار نیروی انتظامی است.

ایشان خاطرنشان کردند: لازم می دانم که به نکته مهمی اشاره کنم و آن این که عده ای این روزها موضوع حجاب اجباری را مطرح می کنند در حالی که این افراد «اجبار» را با «الزام» اشتباه می کنند، اجبار به معنای تحمیل کردن عقیده یا کاری غیرمنطقی است، اما الزام به معنای الزامی بودن قانون است، ترک دزدی، شراب خواری و مواد مخدر الزامی است که تخلف از آن پیگرد قانونی دارد، اما این الزام به معنای اجبار نیست، یعنی یک وظیفه قانونی که برای هر کاری مطرح می شود و این منحصر به دنیای اسلام نیست، چرا که همه کشورها قانون های مشخصی دارند و هر چیزی که قانون باشد، الزام نیز خواهد داشت و تخلف از آن پیگیرد دارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه حداقل هفت آیه از قرآن و ده ها روایت در مورد حجاب آورده شده است، فرمودند: افرادی که الزام حجاب را زیر پا می گذارند همانند زیرپا گذاشتن الزام های دیگر است، فرقی میان حجاب و سایر قوانین نیست اگر این موضوع به خوبی تفهیم شود بهانه کنونی برخی افراد برچیده می شود و نگاه افراد به حجاب همانند نگاه به قوانین راهنمایی و رانندگی خواهد بود و امیدواریم این لفظ حجاب اجباری را که لفظ منفی دارد و از آن سوء استفاده می شود رها کنند.

معظم له یادآور شدند: موضوع حجاب از نظر همه فقهای اسلام یک حکم اسلامی بوده، اما به عنوان نشانۀ اسلام تبدیل شده است به همین علت حساسیت هایی نیز به دنبال داشته است و ضد انقلاب نیز دل بسته که این نشانه را حذف و به نظام و اسلام ضربه وارد کند؛ آنها معتقدند اگر این نشانه را حذف کنند راه برای حذف سایر احکام اسلامی باز خواهد شد.

ایشان افزودند: جالب توجه این که هنگامی که از خبرنگاران خارجی سؤال می کنیم، شما چرا این قدر روی حجاب اسلامی حساسیت دارید و با آن مبارزه می کنید، می گویند این نشانه اسلام گرایی است و ما با آن مخالفیم. بنابراین باید در این موضوع هوشیار باشیم که حجاب علاوه بر اینکه یک نشانه اسلامی است یک قانونی الزامی مانند سایر قوانین الزام آور می باشد

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha