پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری

حوزه/ تولیت آستان قدس با اشاره به اینکه صنایع‌دستی و گردشگری از مؤثرترین بسترها برای معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی است، گفت: درآمد پایدار حاصل از آن می‌تواند وابستگی کشور به درآمد نفتی را کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه صنایع دستی و گردشگری از موثرترین بسترها برای معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی است، گفت: درآمد پایدار حاصل از آن می‌تواند وابستگی کشور به درآمد نفتی را کاهش دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تصور اثرگذاری گردشگر خارجی بر فرهنگ ملی و دینی ایران، تصوری غلط بوده و قطعا موضوع عکس این است.

وی با بیان اینکه جاذبه‌های گردشگری و اقلیمی ایران از کشورهایی با میزان گردشگر بالا همچون ترکیه بسیار بیشتر است، تصریح کرد: متأسفانه هزینه سفر یک خانواده ایرانی به مناطق گردشگری داخلی حتی مشهد مقدس، بعضاً از هزینه سفر به ترکیه گران‌تر است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه منطقه شمال کشور از جمله زیباترین و بی‌نظیرترین اقلیم‌ها برای توسعه گردشگری است، گفت: متأسفانه امروز این جغرافیای زیبا به دست عده‌ای سودجو در دست نابودی قرار دارد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: آستان قدس بودجهو تمرکز ویژه‌ای برای خرید کتب خطی اختصاص داده است تا از خروج این آثار مهم فرهنگی از کشور جلوگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ابراز کرد: آستان قدس از فرصت حضور انبوه زوار در طول سال استفاده کرده و نمایشگاه‌های مختلفی را با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی برگزار می‌کند تا پشتیبانی برای صنایع‌دستی باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha