پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتابفروشی

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

فرهنگ ایران زمین،حکومت 120 ساله را انتها داد

سرپرست گروه هنری «صدای سبزوار» معتقد است نمایش‌های آیینی سبزوار و رقص چوب‌بازی به شکست حکومت ۱۲۰ ساله مغول توسط جنبش سربداران منجر شد.درباره نمایش‌های  آیینی سبزوار بیان کرد: در زمان حکومت مغول، مردم اجازه حمل سلاح را نداشتند به همین دلیل به این فکر می‌افتند تا خود را برای مبارزه و شکست مغول آماده کنند و چون سلاح، فرمانده‌ یا پایگاهی نداشتند از هر فرصت و مناسبتی  برای جشن و شادی و رقص استفاده می‌کردند. ماموران حکومت مغول زمانی که به این مراسم  سرکشی می‌کردند و  بعد از آنکه متوجه عروسی می‌شدند، خیال‌شان از بابت اینکه شورشی در کار نیست راحت می‌شد.او ادامه داد: مردم در انتهای مراسم شادی، چوب‌هایی به دست می‌گرفتند و با آن رقص چوب را انجام می‌دادند. در واقع رقص چوب بازی تمرینی برای مبارزه بود. افراد در این مراسم، بدن خود را گرم می‌کردند سپس عروسک اسب چوبی که نمادی از سواره نظام مغول بود وارد می‌شد و مردم سبزوار با آرایش نظامی که می‌گرفتند، مبارزه تن به تن، دو نفر و چند نفره انجام می‌دادند و با اتحاد هم اسب چوبی را شکست می‌دادند.سرپرست گروه هنری «صدای سبزوار» با بیان اینکه این مراسم نوعی رزمایش نظامی محسوب می‌شد، افزود: در واقع با این کار به نوجوانان مبارزه و اینکه چگونه از یک چوب به عنوان نمادی از شمشیر و از چوب دیگر به عنوان سپر استفاده کنند، آموزش می‌دادند. به این ترتیب حکومت مغول بعد از ۱۲۰ سال توسط جنبش سربداران شکست ‌خورد.

 

ماراتن عیدانه کتاب،به انتها رسید

مدیرعامل خانه کتاب از اختصاص ٢ میلیارد تومان یارانه به کتابفروشی‌های سراسر کشور در طرح عیدانه کتاب خبر داد.وی در ادامه گفت: در طرح عیدانه کتاب ٢ میلیارد تومان یارانه برای کتابفروشی‌های سراسر کشور اختصاص یافته است. هر ایرانی در سراسر کشور می‌تواند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو این طرح تا سقف ١٠٠ هزار تومان کتاب شامل طرح را خریداری و تا ٢٠ درصد تخفیف بگیرد.مدیرعامل خانه کتاب تاکید کرد: کتابفروشی‌ها باید با حفظ مسئولیت پذیری در نظر داشته باشند که فقط کتاب‌های شامل طرح را بر اساس این طرح به فروش برسانند، در غیر این صورت در پرداخت یارانه‌های آن‌ها تجدید نظر خواهد شد.وی با اشاره به استقبال مردم از این طرح و فروش کتاب گفت: تاکنون تعداد ٢٨٣ هزار و ٧٠٢ جلد کتاب در این دوره از برگزاری طرح در سراسر کشور به فروش رسیده است.حسینی پورافزود: این دوره از طرح عیدانه کتاب تاکنون مبلغ ٦ میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان کتاب در کل کشور فروش داشته است که پر فروش ترین استان‌ها بر اساس آخرین آمار به دست آمده خراسان رضوی (٤٢ هزار جلد)، تهران (٣٩ هزار جلد)، اصفهان (٣٥ هزار جلد، گیلان (١٨ هزار جلد)، فارس (١٦ هزار جلد)، قم، خوزستان و مازندران (١٥ هزار جلد)، آذربایجان شرقی (١٣ هزار جلد) و همدان (٨ هزار جلد) را به خود اختصاص داده اند.

 

دولت،گام اول را به نفع ایرانیان برداشت

هیات وزیران خرید کالاهای خارجی که دارای تولید مشابه داخل هستند را برای تمامی دستگاه ­های دولتی ممنوع اعلام کرد.ممنوعیت خرید اقلام مذکور شامل همه دستگاه ­های دولتی، نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی و کلیه طرف ­های معامله آنها اعم از پیمانکاران، فروشندگان داخلی و خارجی می شود.در این جلسه محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره ساختار حمایت از تولید کالای ایرانی با تأکید بر تولید محصولات رقابت ­پذیر، گزارشی به هیات وزیران ارایه داد.همچنین گزارش ستاد تنظیم بازار از مدیریت و کنترل قیمت های نوروزی و درادامه گزارش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از رشد سفرهای نوروزی و توزیع مناسب­ تر سفرها در استان­ ها و کاهش 52 درصدی شکایات ارایه شد. محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی نیز گزارش رشد تولید کلزا و مهار آتش­ سوزی در جنگل­ ها را به اطلاع اعضای دولت رساند.

 

"نه" بزرگ یانکی ها علیه مافیای سلاح در قلب آمریکا به نقطه قرمز رسید

در ادامه اعتراضات سراسری دانش آموزان و معلمان آمریکایی به طرح تسلیح معلمان و مدیران مدارس به اسلحه گرم،دهها هزار نفر از شهروندان از سراسر این کشور خود را به "واشنگتن" پایتخت رساندند و تظاهرات بزرگی برپا کردند. تظاهرات مشابهی نیز در چند شهر دیگر ایالات متحده برپا گردید که بیشتر شرکت کنندگان در آن‌ها را دانش آموزان تشکیل می‌دادند. این راهپیمایی که از واشنگتن دی سی، و ده ها شهر دیگر ایالات متحده آغاز شده، قرار است که در صدها شهر دیگر ــ حتی در لندن و پاریس ــ نیز در پشتیبانی از دانش آموزان بی دفاع آمریکایی به شکل گسترده ای برگزار شود.

 

گردشگری 97 ،سربلند شد

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه اهداف برنامه ریزی شده در حوزه گردشگری برای نوروز 97 تاکنون محقق شده، گفت: رشد 10 درصدی اقامت و کاهش 46 درصدی شکایات گردشگران نوروزی امید بخش است.وی افزود: از 27 اسفند سال 96 تاکنون با افزایش قابل ملاحظه گردشگران نوروزی مواجه هستیم، به طوری که عدد 17 میلیون و 400 هزار نفر اقامت تا قبل از پنجم فروردین سال 97 نشان از یک رشد قابل توجه در تعداد گردشگران نوروزی دارد. مونسان گفت: بدنبال توزیع یکنواحت گردشگری در شهرهای مختلف ایران بودیم و می خواستیم سفرها به چند شهر مشهور گردشگر پذیر محدود نباشد، خوشبختانه این اتفاق افتاد و استانداران غرب و جنوب کشور نیز از افزایش چشمگیر نوروزی در این مناطق رضایت داشته اند.وی افزود: پورتال جامعه گردشگری ایران به آدرس visitiran.ir از مرز پنج میلیون بازید عبور گذشت

 

سئول،سال ایرانی را جشن گرفت

مراسم نوروز و آغاز سال نو، همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی و با حضور جمع زیادی از ایرانیان و علاقه مندان به فرهنگ ایرانی، در سئول برگزار شد.در این مراسم سفیر کشورمان در سئول ضمن خیرمقدم به مهمانان جشن نوروز، این عید را از سنت های پسندیده نیاکان ایرانیان برشمرد که در پاسداشت بهار و احترام به طبیعت از دیرباز گرامی داشته می شود.در این مراسم از تعدادی از چهره های خوشنام و خیر ایرانی مقیم کره جنوبی و همچنین استاد 'کانگ شین چال' از اساتید بزرگ تکواندو کره که نقش ارزنده ای در تحول و ارتقای این ورزش در ایران داشته است، از سوی سفیر کشورمان قدردانی شد.همچنین در این مراسم دانشجویان زبان فارسی دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک به اجرای سرود و دکلمه خوانی به زبان فارسی پرداختند.اجرای سرود عمو نوروز توسط سه نفر از کودکان از دیگر بخش های دیگر این برنامه بود.در بخش دیگری از برنامه، دستاوردهای نخبگان و محققان ایرانی مقیم کره جنوبی در سال گذشته شمسی توسط نماینده رایزنی علمی وزارت علوم در منطقه، ارایه شد.

 

سین وقف به عیدانه 97 اضافه شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز از انجام نخستین وقف سال ۹۷ خبر داد و گفت: در این اقدام خیرخواهانه، نیکوکاری یک باب مغازه را در راستای کمک به تحصیل کودکان و افراد بی‌بضاعت وقف کرد. وی افزود: نخستین وقف سال ۱۳۹۷ هم‌زمان با شهادت امام هادی (ع) و نخستین روز فروردین انجام شد و ما این موضوع را اغازی نیک برای سال جدید تلقی می‌کنیم. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز تاکید کرد: در این اقدام خیرخواهانه، نیکوکار ساوجبلاغی یک باب مغازه در بلوار رستاخیز گوهردشت را وقف کرد. صالحی خاطرنشان کرد: ارزش مادی این باب مغازه ۱۵۰ میلیون تومان ارزیابی‌شده که در راستای کمک به تحصیل کودکان و افراد بی‌بضاعت وقف ‌شده است.

 

فرهنگ ملی در نوروز به استقبال مسافران رفت

مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی- از فعالیت ۲۳ کتابخانه منتخب این سازمان در تعطیلات نوروزی خبر  داد و  گفت: با توجه به درخواست شهروندان و برنامه‌ریزی انجام شده، این کتابخانه‌ها از سوم تا دوازدهم فروردین ماه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ با برنامه‌های متنوع در خدمت شهروندان علاقه‌مند هستند. وی افزود: ارائه خدمات کتابخانه‌ای و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله ثبت نام رایگان ۱۰۷ کتابخانه سازمان فرهنگی هنری، امانت کتاب، سالن‌های مطالعه ویژه خواهران و برادران، اهدای محصولات فرهنگی، ماهی حوض قصه‌ها و ... از ویژه برنامه‌های کتابخانه‌های سازمان در ایام تعطیلات نوروز است.

 

ادغام،نیامده برخی را دل زده کرد

دبیر هیأت رسیدگی به امور مؤسسات قرآن و عترت از ادغام اتحادیه واحد قرآنی کشور در موعد مقرر یعنی 20 اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: ممکن است برخی از ادغام اتحادیه‌ها پشیمان باشند اما تشکیل اتحادیه مدغم در موعد مقرر انجام خواهد شد. وی با بیان اینکه هیچ نوع وابستگیِ اتحادیه مدغم به نهادها معنا ندارد، افزود: عدم وابستگی اتحادیه مدغم نیز به معنای نبود نظارت بر آن نیست بلکه هیأت قانون‌گذار به عنوان ناظر بر عملکرد مؤسسات و اتحادیه‌ها نظارت خواهد کرد. قره‌شیخلو با اشاره به اینکه اتحادیه مدغم قرآنی ماهیت مستقل دارد اما باید در چارچوب آیین‌نامه هیأت رسیدگی به امور مؤسسات فعالیت کند، گفت: ما در هیأت رسیدگی به امور مؤسسات به فعالیت و اقدامات آنها نظارت جدی خواهیم داشت و با همدلی روند ادغام را سرعت می‌بخشیم.دبیر هیأت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت با بیان اینکه ما در امور قرآنی باید یاد بگیریم که با نظرات مخالف نیز به درستی برخورد کنیم، افزود: بهانه‌ ‌جویی و دخالت در امور موجب کند شدن روند ادغام و همچنین ایجاد اختلافاتی خواهد شد. ممکن است برخی از ادغام پشیمان شده باشند اما راه بازگشت نیست و باید مسیر طی شود.

 

علامه ذوالفنون،عید را از شفاخانه آغاز کرد

«آیت الله علامه حسن زاده آملی» به دلیل مشکل قلبی به یکی از بیمارستان های آمل منتقل شدند و بلافاصله پس از انتقال ایشان به بیمارستان، اقدامات درمانی آغاز و پس از انجام اقدامات تشخیصی برای مراقبت بیشتر به icu انتقال داده شدند.لازم به ذکر است؛ در حال حاضر وضعیت «آیت الله حسن زاده آملی» خوب و ثابت گزارش شده و هوشیاری ایشان کاملا طبیعی است و صرفا برای مراقبت بیشتر تحت نظر هستند. فرزند علامه حسن‌زاده آملی با انتقاد از انتشار شایعاتی مبنی بر مشکلات تنفسی و قلبی علامه، نتیجه آخرین مراجعه پدرش به پزشکان متخصص را رضایت‌بخش دانست و خبر بستری شدن ایشان را رد کرد.حجت‌الاسلام عبدالله حسن‌زاده، در گفتگویی، با اعلام خبر سلامتی علامه حسن زاده آملی، گفت: ایشان به دلیل سن بالا، هر ماه برای بررسی وضعیت جسمانی‌شان به بیمارستان مراجعه می‌کنند و اخیراً نیز بر اساس همان روال همیشگی به یکی از مراکز درمانی آمل رجوع کرده‌اند.وی با انتقاد از انتشار شایعاتی مبنی بر مشکلات تنفسی و قلبی علامه حسن‌زاده آملی، نتیجه آخرین مراجعه پدرش به پزشکان متخصص را رضایت‌بخش دانست و خبر بستری شدن ایشان را رد کرد.

 

آستان قدس،مشهد را حرم زائرین کرد

مدیر امور فرهنگی خدام و کارکنان سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: با توجه به تمهیداتی که از سوی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی صورت گرفته است روزانه بیش از 15 هزار اقلام فرهنگی و متبرک در مبادی ورودی شهر مشهد مقدس در بین زائران و مسافران نوروزی توزیع میشود. عماد دخانی با اعلام این خبر عنوان کرد: ویژه عید نوروز امسال برنامههای متنوعی از سوی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده که تا کنون مورد استقبال پرشور زائران و مسافران نوروزی قرار گرفته است.وی ادامه داد: «به وقت بهار» یکی از برنامههای سازمان فرهنگی است که در سطح شهر به ویژه مبادی ورودی شهر چون پایانه مسافربری، راهآهن و فرودگاه برگزار میشود، «به وقت بهار» شامل برنامههایی چون مسابقه، سرودخوانی، قرائت صلوات خاصه، غرفه مشاوره، غرفه کودک و ... میباشد که غرفه کودک و مشاوره جزو غرفههای پر مخاطب است.

 

جمکران،سالخوردگان را میهمان حضرت بقیه الله کرد

مدیر پشتیبانی و خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران گفت: برای جابه‌جایی افراد مسن، جانبازان و معلولان از درب‌های ورودی تا مقابل مسجد مقام و مرمر، واحد ویلچر و ماشین برقی به‌صورت شبانه‌روزی با حضور ۲۵۰ خادم افتخاری در خدمت این عزیزان است.وی اظهار داشت: برای تأمین محل اسکان زائران نوروزی شبستان کربلا تجهیز شده که هر شب بالغ‌بر دو هزار نفر می‌توانند در آن اسکان یابند و همچنین ۵۰۰ نفر نیز در مجتمع اقامتی نیمه شعبان امکان اسکان دارند. وی افزود: برای جابه‌جایی افراد مسن، جانبازان و معلولان از درب‌های ورودی تا مقابل مسجد مقام و مرمر، واحد ویلچر و ماشین برقی به‌صورت شبانه‌روزی با حضور ۲۵۰ خادم افتخاری در خدمت این عزیزان است. مدیر پشتیبانی و خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران ابراز کرد: با توجه به مناسبت‌های مختلف در ایام نوروز برنامه‌ریزی شده تا با غذای گرم، چای و شربت از زائران پذیرایی شود. بخشعلی با اعلام اینکه امسال مسجد مقدس جمکران میزبان بیش از دو هزار و ۴۰۰ معتکف خواهر و برادر خواهد بود، بیان کرد: تمامی نیازهای خدماتی معتکفان ازجمله حمام، سرویس بهداشتی و همچنین وعده‌های غذایی گرم برای افطار و سحری تأمین خواهد شد.

 

عیدانه تمام نشده،تابستانه کتاب کلید خورد

طرح تابستانه كتاب با شعار «این چنین دوست كتاب است از او دست مدار» از 15 مرداد ماه به مدت 20 روز در مراكز استان‌ها و 30 روز در شهرستان‌ها اجرا و پرفروش‌های این طرح اعلام شد. از جمله كتاب‌های ترجمه‌ای كه در طرح «تابستانه كتاب» در صدر پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفته‌اند، می‌توان به كتاب‌های «ملت عشق»، «من پیش از تو»، «جزء از كل»، «دختری كه پشت سر گذاشتی»، «پس از تو»، «بیشعوری»، «یك بعلاوه یك»، «عقاید یك دلقک» و «هنر شفاف اندیشیدن» اشاره كرد. در اجرای طرح «تابستانه کتاب» در مردادماه که با مشارکت 827 کتاب‌فروشی از 31 استان کشور برگزاری شد، تعداد کتاب‌های فروش رفته به 142 هزار و 182 نسخه رسید.در بین 31 استان‌ شرکت‌کننده در طرح تابستانه کتاب، استان تهران با 149 کتاب‌فروشی در صدر قرار داشت و پس از آن، استان اصفهان با 99 کتاب‌فروشی و قم با 95 کتابفروشی در رده‌های بعدی طرح «تابستانه کتاب» قرار گرفته‌اند.

 

سازمان فرهنگ و گردشگری بعد از عید،خانه تکانی کرد

تغییر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهم‌ترین اتفاقی بود که رخ داد. در قالب این تغییر مدیریتی علی‌اصغر مونسان جایگزین زهرا احمدی‌پور شد و روی کرسی ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نشست. علی‌اصغر مونسان در نخستین گام‌های ریاستی خود در سازمان میراث فرهنگی، معاون گردشگری این سازمان را تغییر داد و  محمد محب خدایی را جایگزین میرهادی قره سید رومیانی کرد.

 

یارانه بعد از کم درآمدها،فرهنگ را هم پوشش داد

مدیر عامل خانه کتاب، از اختصاص 20 میلیارد ریال یارانه به کتابفروشی های سراسر کشور در قالب طرح عیدانه کتاب خبر داد. مدیرعامل خانه کتاب تاکید کرد: کتابفروشی ها باید با حفظ مسئولیت پذیری در نظر داشته باشند که فقط کتاب های شامل طرح را به فروش برسانند، در غیر این صورت در پرداخت یارانه های آنها تجدید نظر خواهد شد.وی با اشاره به استقبال مردم از این طرح و فروش کتاب گفت: تاکنون تعداد ٢٨٣ هزار و ٧٠٢ جلد کتاب در این دوره از برگزاری طرح در سراسر کشور به فروش رسیده است.حسینی پور افزود: این دوره از طرح عیدانه کتاب تاکنون مبلغ ٦ میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان کتاب در کل کشور فروش داشته است. حسینی پور افزود: سال گذشته برای اولین بار این طرح را در استان ها از ٢٢ اسفند و با این هدف که کتابفروشی ها فرصت سفارش کتاب های مورد نیاز خود را داشته باشند، آغاز کردیم و از ٢٥ اسفند هم در تهران آغاز شد و تا ١٢ فروردین امسال همزمان با روز جمهوری اسلامی ایران در سراسر کتابفروشی های کشور ادامه دارد.

 

خطر بزرگی که دفع شد

در خاطرات رزمنده ای از دوران دفاع مقدس آمده است:یک روز تنها نشسته بودم و درباره اینکه چه تغییری می‌توانم در وضعیت نیروها بدهم، فکر می‌کردم. دیدم به عنوان تغییرات تاکتیکی بهتر است محل استقرار کمین‌ها را تغییر بدهم؛ یعنی، جای مشخصی را که این نیروها همیشه می‌روند و به کمین می‌نشینند، عوض کنم. چون همیشه ده - پانزده نفر می‌رفتند و بالاتر از ایستگاه صلواتی با فاصله‌های مشخص تا آن طرف دره می‌ایستادند. در روز روشن رفتم و منطقه را بررسی و شناسایی کردم.غروب همان روز، موقع رفتن به مسئول اکیپ گفتم نیروها در جاهای قبلی نایستند. بعد آن طرف دره را نشان دادم و گفتم از آنجا نیروها را به حالت زنجیری پشت سر هم ردیف کند. ساعت یازده یا دوازده شب بود که یک دفعه صدای تیراندازی آمد. معلوم بود با مسلسل جایی را به رگبار بسته‌اند و با آرپی‌جی می‌زنند. بیرون آمدم تا ببینم صدا از کجا می‌آید. دیدم از همان طرف است. با بی‌سیم تماس گرفتم و پرسیدم از بچه‌ها که شما درگیر شدید؟ گفتند: نه، اما در جایی که همیشه می‌ایستادیم درگیری هست. گفتم: کاری نداشته باشید. بگذارید مهمات‌شان را به آنجا خالی کنند.فردای آن شب رفتیم و دیدیم به همان محل همیشگی تیراندازی کرده و آرپی‌جی زده‌اند. کنار ایستگاه صلواتی ما یک موشک آرپی جی خورده اما منفجر نشده بود. چقدر خدا را شکر کردیم که از دماغ هیچ کدام از بچه ها خون نیامد و نیروهای کمین ما از ضد کمین آنها ایمن مانده‌اند.

 

عیدانه بین المللی 97 در داخل،برگزار شد

دانشجویان غیرایرانی دانشگاه تربیت مدرس در تحویل سال ۱۳۹۷ گردهم آمده و در کنار خانواده‌های خود آغاز سال جدید شمسی را جشن گرفتند.به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، با همکاری سرپرست دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه تربیت مدرس، سفره هفت‌سین و آیین تحویل سال نو برای دانشجویان غیر ایرانی این دانشگاه که مشغول تحصیل در ایران هستند، برگزار شد.این دانشجویان که اکثراً از کشورهای هندوستان، لبنان، عراق، سوریه، بنگلادش، پاکستان و سنگال هستند، به همراه خانواده و فرزندانشان در این مراسم شرکت کرده و در کنار سفره هفت‌سین عکس یادگاری انداختند و با تهیه غذاهای سنتی کشور خودشان، از یکدیگر پذیرانی کردند و سپس در ضیافت شام دانشگاه، با سبزی پلو با ماهی، که سنت ایرانی هاست، پذیرایی شدند.این مراسم برای چهارمین سال است که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود و مورد استقبال دانشجویان غیر ایرانی قرار می‌گیرد.

 

نیاوران چند ساعت به فرهنگ کشور،اضافه کرد

مجموعه فرهنگی‌ - تاریخی نیاوران، فروش بلیت تا ساعت ۲۰ انجام می شود و موزه‌ها تا ساعت ۲۱ پذیرای بازدید کنندگان است.مدیر مجموعه فرهنگی - تاریخی نیاوران اعلام کرده بود که با ورود 8 هزار و 142 گردشگر به مجموعه نیاوران تاپایان روز سوم فروردین سال نو و ثبت 28 هزار و 318 نفر- بازدید از موزه های آن، رکورد بازدیدهای نوروزی این مجموعه طی 4 روز نخست سال شکست.به عبارت دیگر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد رشد بازدید کننده بوده است.ساعت کار این مجموعه در ایام نوروز از ساعت 9 تا 18 اعلام شده بود که بر این اساس تا 13 فروردین به ساعت 21 افزایش پیدا کرد.مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران یکی از کاخ موزه‌های شمال شهر تهران واقع در میدان شهید باهنر(نیاوران) است که بنا‌های آن متعلق به دوران قاجار و پهلوی است.

 

بعد از شمال،جنوبی ها ایرانی ها را جذاب تر کردند

فرماندار گناوه گفت: 600 هزار مسافر و گردشگر نوروزی از آغاز تعطیلات نوروز تا چهارم فروردین ماه جاری در این شهرستان اقامت کردند.وی افزود: اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش نشان می دهد و پیش بینی می شود تا پایان تعطیلات نوروز این آمار چند برابر شود.وی اظهارکرد: میزان آمار ارایه شده تنها مربوط به اقامت میهمانان نوروزی است که از ستاداسکان، مدارس، شهرداری، خانه مسافر و هتل ها استخراج شده و ورودی آنان به شهر محاسبه نشده است.پاک نژادگفت: درحالیکه موج اول سفرهای نوروزی به پایان رسیده اما همچنان بر تعداد مسافران و گردشگران نوروزی دراین شهرستان افزوده می شود.فرماندارگناوه بیان کرد: ستادخدمات سفر این شهرستان فعال و کمیته های 12 گانه براساس شرح وظایف تعیین شده درحال خدمات رسانی به هموطنان هستند.شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر با دارابودن ساحل زیبا و بازار تجاری کالاهای ارزان قیمت درطول سال بخصوص تعطیلات نوروز پذیرای جمعیت زیادی از هموطنان سراسر کشور می شود.

 

رم،میزبان هفت سین ایرانیان شد

شماری از ایرانیان ساکن رم در مغازه و محل کارشون سفره هفت سین پهن کرده اند تا ضمن حفظ این سنت قدیمی و دیر پای ایرانی، اونو به ایتالیایی ها هم معرفی کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha