چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 444621
۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
حجت الاسلام سیدحمید میرباقری

حوزه/ حجت الاسلام میرباقری گفت: مکافات اعمال انسان، هم در دنیا و هم در آخرت گریبان انسان را می‌گیرد با این تفاوت که مکافات اعمال در دنیا کم رنگ‌تر از آخرت است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سیدحمید میرباقری در ویژه برنامه سخنرانی و بیان معارف دینی که با حضور عموم زائران نوروزی، در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه گناهان، بسیاری از توفیقات معنوی را از انسان دور می‌کند، گفت: اعمال انسان گاهی برای افراد توفیق‌آور است و در مقابل گناهان برای انسان محرومیت به بار می‌آورد.

وی با اشاره به آثار وضعی گناهان بیان کرد: عقوبت و آثار برخی از گناهان مانند قطع رحم، خیانت و دروغ،  سریع به انسان نشان داده می‌شود.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه بسیاری از گره‌های کور انسان، معلول اعمال و گناهان اوست، اظهار کرد: اغلب گرفتاری‌های انسان معلول اعمال انسان است و آنچه در زندگی انسان به او می‌رسد به اعمال او در زندگی بر می‌گردد.

حجت الاسلام میرباقری افزود:  برای هر عملی آثار وضعی بیان شده است، همچنان که هر کار خوب و زشتی آثاری در زندگی انسان به جا می‌گذارد، زیرا هر کنشی دارای واکنشی است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که مکافات اعمال انسان، هم در دنیا و هم در آخرت گریبان انسان را می‌گیرد با این تفاوت که مکافات اعمال در دنیا کم رنگ‌تر از آخرت است .

وی با بیان اینکه اغلب گرفتاری‌های دنیوی که دامن‌گیر انسان می‌شود، به خاطر اعمالی است که از او سرزده است، گفت: این گرفتاری در برخی از موارد برای امتحان و آزمایش بندگان است که باعث تکامل و رشد او می‌شود و در بسیاری از موارد به خاطر گناهان اوست.

حجت الاسلام میرباقری در ادامه به تعریف عدالت و ظلم پرداخت و عنوان کرد: عدالت به این معناست که هر چیزی در جای خود قرار گیرد و در مقابل ظلم یعنی هر چیزی در جای خود قرار نگیرد؛ لذا اگر در جامعه‌ای همه چیز در جای خود باشد، جامعه‌ای عادل است.

انتهای پیام

         

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha