پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سومین همایش عیدانه طلاب و روحانیون شهرهای جنوب فارس

حوزه/ سومین همایش عیدانه طلاب و روحانیون شهرهای جنوب فارس با موضوع «طلبه تراز انقلاب» با حضور قریب به ۵۰۰ تن از علما و روحانیون، به میزبانی مدرسه علمیه رضویه لامرد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، سومین همایش عیدانه طلاب و روحانیون شهرهای جنوب فارس با موضوع «طلبه تراز انقلاب» با حضور قریب به ۵۰۰ تن از علما و روحانیون و امامان جمعه و جماعت شهرهای لامرد، مهر، اشکنان، علامرودشت، و ...، در مدرسه علمیه رضویه شهرستان لامرد برگزار شد.

در این همایش با شکوه که به همت مجمع طلاب جوان لامردی مقیم قم برگزار گردید، پیرامون نحوه مطالبات مقام معظم رهبری و «طلبه تراز انقلاب» بحث و تبادل نظر شد.

                                

حجج اسلام سید ابوالحسن علوی امام جمعه موقت لامرد، عباس پور، مسئول مرکز خدمات حوزه علمیه فارس، اجرایی امام جمعه هرسین، علی اکبر بدیعی امام جمعه و مسول سابق مرکز اسلامی هوستون آمریکا، در این همایش سخنرانی کردند.

همچنین دکتر مسعود اسدپور، معاون فضای مجازی کشور نیز به بیان آماری از ناهنجاری ها و مشکلات اخلاقی در فضای مجازی پرداخت.

برخی مسئولان خوراک لازم را برای رسانه‌های بیگانه فراهم می‌کنند!!

سخنران مهمان این همایش حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بود که وظایف طلاب و روحانیون در زمانه کنونی را تشریح کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در در این همایش، به نقش خواص در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: خواص به شخصیت، موقعیت کاری و اجتماعی و تأثیری که می‌تواند در جامعه داشته باشد گفته می‌شود.

وی با طرح این سؤال که چرا برخی از خواص از اصول، آرمان‌ها و ولایت فاصله می‌گیرند و دچار ریزش و انحراف می‌شوند، افزود: برخی از خواص ذهنشان، ذهن کجی است و منفی نگر هستند، زیرا انقلاب میسر خودش را می‌رود اما برخی خواص کج می‌بینند و شروع به تقابل کردن می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: ولایت‌فقیه به اظهار قبول داشتن نیست بلکه باید تابع محض ولایت‌فقیه بود.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری اضافه کرد: اگر کسی معنی عصمت را بفهمد، نمی‌شود بگوید که امام و معصوم را می‌شود نقد کرد زیرا معنی نقد این است که خطا و اشتباه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مسئولان خوراک لازم را برای رسانه‌های بیگانه ایجاد می‌کنند.

                                

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید اینکه می‌شود فضای مجازی را سالم‌سازی کرد تصریح کرد: همت و عزمی برای توسعه شبکه ملی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری متذکر شد: فضای مجازی همه بایدها و نبایدها را ایجاد می‌کند و دست بیگانه است و می‌شود با پهنای باند بیشتر و اینترنت ارزان و توسعه شبکه ملی از تلگرام بی‌نیاز بود.

وی بابیان اینکه مسئولان باید متناسب با وضعیتی که در کشور وجود دارد پاسخگوی مردم باشند و معیشت و اقتصاد مردم بسیار مهم است بیان داشت: اگر در سال 95 کار چشمگیری درزمینهٔ اقتصادی شده بود، رهبر معظم انقلاب سال 96 را اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری نمی‌کردند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha