جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش سراسری طلاب و فضلای شهرستان های فردوس

حوزه/ در یازدهمین همایش سراسری طلاب و فضلای شهرستان های فردوس، سرایان و بشرویه بر ضرورت تشکیل هیئت های اندیشه ورز در حوزه و ضرورت تلاش دولت برای رفع مشکل بیکاری و اشتغال جوانان تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان جنوبی، یازدهمین همایش سراسری طلاب و فضلای شهرستان های فردوس، سرایان و بشرویه، به همت موسسه مشکات و مدارس علمیه فردوس، در این شهرستان برگزار شد.

این گردهمایی با حضور حدود 300 نفر از طلاب و روحانیون برادر و خواهر شهرهای فردوس، سرایان، آیسک، اسلامیه، بشرویه سه قلعه، با سخرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، رئیس جامعةالزهرا(س) و عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران کشور برگزار گردید.

*بیانیه پایانی همایش

بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا

 انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در قرن اخیر که با عنایات حضرت ولیعصر ارواحنا فداه و به دست مبارک امام راحل، رستاخیز عظیمی در دنیا و دل ها پدید آورد و امروز با هدایتهای خلف صالح وی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی مانند وجودی هست بخش و خورشیدی روشن گر روحی در کالبد ملت ما دمید.

به اعتراف دوست و دشمن راه پرافتخار امام راحل، با صلابت ادامه خواهد یافت، ما طلاب و فضلای منطقه شمال خراسان جنوبی در پی ندای رهبر، مولی و ولی امر مسلمین مبنی بر لزوم انقلابی ماندن حوزه، ضمن لبیک به این ندای الهی، امور ذیل را مورد تأکید قرار می دهد:

1 ـ طلاب و فضلای انقلابی، نسبت به تحرکات مستقیم و غیر مستقیم دشمن در حوزه های علمیه نگران و حساس هستند و بر خود لازم می دانند، ضمن حفظ هوشیاری، نسبت به اقدامات لازم برای خنثی سازی این حرکات مزورانه با فکر و اندیشه و برنامه ریزی حکمت آمیز و استفاده بهینه از نهادهای موجود حوزوی و تشکیل نهادهای منسجم و گروه های اندیشه ورز به شکل جدی راه مقابله با افکار و حرکات ضدانقلابی را شناسایی و گشودن عرصه های فکری طلاب را در حوزه دنبال کنند.

2 ـ لازم است حوزه های علمیه مکتب امام راحل را چه در ۱۵ سال دوران نهضت و در طول دهه اول حاکمیت اسلامی که توسط ایشان بنیان نهاده شده و از آن پس تاکنون خلف صالح ایشان امام خامنه ای مدظله العالی به خوبی آن را بیان و تفسیر نموده و مقتضیات آن را بر حسب نیازهای روز بیان می کنند، بازخوانی، و در حوزه تبلیغی خود برای مردم با بیان منطقی و مستدل تبیین کنند و به این ترتیب نقشه های شوم دشمنان را که حساب شده در صدد تحریف فکر انقلاب هستند، نقش بر آب سازند.

3 ـ طلاب و فضلای انقلابی با توجه به مبانی اصولی امام راحل و امام خامنه ای مدظله العالی ضمن تقویت حاکمیت و پرداختن به امور سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، استکبارستیزی، پرهیز از اشرافی گری، وحدت شیعه و سنی و دیگر مبانی انقلاب را به شکل صحیح و بلیغ و به دور از هیاهو تبیین می نمایند. همچنین انتظار دارند، نهادهای تصمیم گیر در منطقه، از توان علمی و کارشناسی طلاب و فضلای منطقه برای غنای محتوای فرهنگی در برنامه ها بهره گیری نمایند.

4 ـ طلاب و فضلای منطقه بر خود لازم می دانند با تقدیر و حمایت از همه فعالیت های فرهنگی در سطح منطقه ،خصوصا با محوریت جوانان انقلابی، ضمن ارتباط با نسل جوان، استعدادهای خوب را شناسایی کنند و نسبت به تربیت جوانان انقلابی، زمینه رشد و جذب و حضور در حوزه های علمیه را برای جوانان فراهم نمایند.

5 ـ ما بر خود لازم می دانیم با انسجام و برنامه ریزی و استفاده از همه ظرفیت های موجود و ایجاد ظرفیت های جدید تبلیغ، مسائل انقلاب را در شهرها و روستاهای منطقه با بهره گیری از جدید ترین رهنمودهای امام خامنه ای مدظله العالی به شکل جدی پیگیری نماییم.

6- ما ضمن حمایت و تقدیر از رهنمودهای امام گونه ی رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای«مدظله العالی»، با آرمان های نظام اسلامی و ولایت مطلقه فقیه تجدید پیمان می کنیم و اعلام می‌داریم: نسبت به مصرف اجناس داخلی و اقتصاد ملی تعصب داریم و امیدواریم دولت و مسئولین به وظیفه مهم و ذاتی خود یعنی خدمت به مردم و رفع مشکلات اقتصادی بپردازند و تلاش کنند تا مشکل بیکاری و اشتغال‌، گرانی و رکود حل شود.

7 - طلاب و فضلای منطقه ضمن حمایت از برنامه های ادارات و نهادها و سازمان ها در بستر سازی ،پیشرفت و رشد اقتصادی و کمک به تولید و اشتغال در منطقه از مسئولان و مدیران انقلابی انتظار دارد در تمام برنامه ها، توجه جدی به ارزش های اسلامی و انقلابی را نموده و جلو برنامه های خلاف موازین شرعی را بگیرند‌.

در پایان ضمن دعای علو درجات برای امام راحل و همه شهدای اسلام به ویژه شهدای علم و فضیلت، طول عمر با عافیت برای همه علمای ربانی و مراجع عظام به ویژه آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی، توفیق درک حضور و ظهور حضرت ولیعصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را از خدای منان خواستاریم.

والسلام علیکم و رحمة الله وبركاته

انتهای پیام ۳۱۳/۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha