پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امامزادگان

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از حضوربیش از ۳۳۰ هزار زائر در امامزادگان و بقاع متبرکه استان از ابتدای تعطیلات نوروز تا به امروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، در ستاد تسهیلات سفر استان در جمع خبرنگاران از حضوربیش از 330 هزار زائر در امامزادگان و بقاع متبرکه استان از ابتدای تعطیلات نوروز تا امروز خبر داد.

وی با بیان این که 900 سوئیت و زائر سرا در امامزادگان و بقاع متبرکه برای پذیرایی و اسکان زائران نوروزی در نظر گرفته شده است، افزود: از ابتدای تعطیلات تا امروز حدود ۱۰ هزار نفر در این اماکن اسکان داده شده اند.

حجت الاسلام حیدری، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را یکی از مهم ترین سیاست های سازمان اوقاف برشمرد و خاطرنشان کرد: در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری، همه برنامه های فرهنگی و دینی این سازمان در اماکن متبرکه به مسائل فرهنگی معطوف شده است.

مدیر کل اوقاف مازندران، برگزاری طرح آرامش بهاری را یکی از شاخص ترین برنامه های این سازمان در ایام تعطیلات نوروزی اعلام کرد و گفت: این طرح از ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۱۵ فروردین در امامزادگان مازندران اجرا می‌شود.

وی با بیان این که 300 امامزاده و بقعه متبرکه مازندران میزبان برگزاری طرح آرامش بهاری هستند، بیان داشت: این طرح با هدف خدمت رسانی شایسته به زائران و مسافران نوروزی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان در حال اجرا است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که 185 مبلغ در اجرای طرح آرامش بهاری مازندران همکاری می کنند، گفت: اجرای برنامه های فرهنگی، اقامه نماز، مشاوره، پاسخگویی به شبهات دینی و مسائل شرعی از جمله مهم ترین وظایف مبلغان اعزامی است. 

وی با بیان اینکه زائرسراها به ‌صورت شبانه‌روزی آماده اسکان مسافران در جوار بقاع متبرکه هستند، اظهار کرد: تجهیزات و امکانات لازم در زائرسراها و سوئیت‌های بقاع متبرکه از روزهای گذشته برای استقبال از مسافران آماده و استانداردسازی شدند.

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که امامزادگان بهترین الگو برای رسیدن به رشد و تعالی انسانی هستند، ادامه داد: قرآن‌کریم مسیر درست و غلط را به انسان آموزش می‌دهد و ما برای رسیدن به ارزش‌های انسانی در درجه اول باید قرآن را الگوی زندگی خود قرار دهیم. 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که مازندران افتخار دارد از یک‌هزار و 222 امامزاده میزبانی می‌کند، ادامه داد: این پایگاه های دینی و معنوی بهترین ظرفیت برای رشد و گسترش معنویت در جامعه اسلامی به شمار می روند.

وی با اشاره به نباید از ظرفیت های معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه غافل شد، خاطرنشان کرد: امامزادگان همواره ملجأ و پناهگاه انسان های درمانده و گرفتار بوده و انسان در سایه این پایگاه های دینی می تواند به آرامش معنوی دست پیدا کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha