شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نمایشگاه کالای ایرانی کرمان

حوزه/ نمایشگاه تولیدات ملی و بومی باهدف ارائه کالای ایرانی در سال ۹۷ به همت مجمع خیرین انقلابی کشور، در کرمان برپا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمان، واقعیت آن است که چه بخواهیم و چه نخواهیم گرایش به سمت مصرف کالاهای خارجی در کشور ما وجود دارد و آثار و عوارض سوء آن در همه جنبه‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور قابل‌مشاهده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای با نام‌گذاری سال جدید به‌عنوان «حمایت از کالای ایرانی» بر اهمیت و جایگاه این شعار دوچندان تأکید داشتند و معظم له همواره در سخنرانی‌های متعدد بر استفاده از ظرفیت‌های درون کشوری و تحقق اقتصاد مقاومتی سخن به میان آورده‌اند.

در همین راستا و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری نمایشگاه تولیدات ملی و بومی باهدف ارائه کالای ایرانی و ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدکنندگان داخلی به همت تعدادی از روحانیون فعال و عضو جامعه وعاظ انقلابی کشور در کرمان ایجاد شد.

دبیر مجمع خیرین انقلابی کشور و یکی از مسؤولین اصلی شکل‌گیری نمایشگاه تولیدات ملی و بومی باهدف ارائه کالای ایرانی در کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه مقام معظم رهبری توجه به کالای ایرانی را شعار سال انتخاب کردند و بنابراین مردم و مسئولان باید این شعار را سرلوحه کار خود قرار دهند، اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع جامعه امروز معیشت و اقتصاد مردم است و خرید کالای ایرانی سبب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال می‌شود و حمایت از کالای ایرانی تأثیر مهمی در رفع مشکلات معیشتی مردم دارد.

حجت‌الاسلام زکریا نیکویی با بیان اینکه حمایت از کالای ملی و ایرانی گامی مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: تولید داخلی، خودکفایی و حمایت از کالای ایرانی همگی در راستای تثبیت استقلال اقتصادی است و خرید کالای ایرانی نه‌تنها به اقتصاد کشور بها می‌دهد بلکه سبب رونق و افزایش اشتغال نیز می‌شود.

وی افزود: به همت مجمع خیرین انقلابی کشور نمایشگاه تولیدات ملی و بومی باهدف ارائه کالای ایرانی و ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدکنندگان داخلی در سال ۹۷ در کرمان ایجاد شد و با ایجاد نمایشگاه تولیدات ملی و بومی باهدف ارائه کالای ایرانی و ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدکنندگان داخلی در کرمان برای ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغال شد.

دبیر مجمع خیرین انقلابی کشور با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به «حمایت از کالای ایرانی» با تأکید بر اینکه تمام دستگاه‌ها و نهادها و مردم باید با ظرفیت کامل خود در راستای تحقق شعار سال جدید گام بردارند، خاطرنشان کرد: نفوذ اقتصادی یکی از حربه‌های دشمنان است و امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از طریق ایجاد مشکلات اقتصادی تلاش می‌کنند در بین ما نفوذ کنند اما ضروری است این سنگر توسط تولیدکنندگان داخلی حفاظت و حراست و صیانت شود.

حجت‌الاسلام نیکویی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی سبب رشد، بالندگی و استقلال کشور می‌شود و ظرفیت‌های زیادی در کشور قرار دارد که از آن استفاده نمی‌شود، گفت: مشکل اصلی در استفاده از کالای ایرانی، بحث فرهنگ‌سازی و کیفیت کالاها است و حمایت از کالای ایرانی راهکاری اساسی و مهم در راستای رفع وابستگی و رونق تولیدات داخلی و اشتغال بوده و حمایت از تولیدکنندگان و کالای ایرانی سبب رونق تولیدشده و در انتها این امر اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha