پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
«غذای حلال» به منوی رستوران های دانشگاه کالیفرنیا اضافه شد

حوزه/ با شروع سال تحصیلی جدید در دانشگاه کالیفرنیا در سانتاکروز، از این پس دانشجویان مسلمان این دانشگاه می توانند در رستوران های محوطه دانشگاه به غذای حلال دسترسی داشته باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، با اضافه شدن «غذای حلال» به منوی غذای دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در سانتا کروز، واقع در آمریکا از این پس دانشجویان مسلمان می توانند در رستوران های محوطه دانشگاه به غذای حلال دسترسی داشته باشند.

با شروع سال تحصیلی جدید، دو کافه «بنانا جو» و «اول نست» در محوطه دانشگاه، به طور دائمی اقدام به ارائه همبرگرهای حلال کرده و کارمندان غذاخوری از دانشجویان مسلمان خواستند پیشنهادات شان را در این باره بدهند. آن ها همچنین به چند دانشجو اجازه دادند بر تهیه غذای حلال نظارت داشته باشند. در ادامه چند نمونه دیگر غذای حلال از جمله جوجه، مرغ، گوشت گاو، استیک گوشت گاو و پیتزای مرغ نیز به منوی آشپزخانه رستوران ها اضافه شدند.

موسی دجانی دانشجوی سال شوم دانشگاه سانتا کروز می گوید: سال اولی که تحصیل را در این دانشگاه شروع کردم هیچ منوی حلالی وجود نداشت. ما 1 هزار دلار هزینه تغذیه در دانشگاه می پرداختیم و این عادلانه نبود که نمی توانستیم هیچ یک از غذاهای منوی دانشگاه را به دلیل حلال نبودن مورد استفاده قرار دهیم.

وی در این باره گفت: ما دانشجویان مسلمان مجبور بودیم در دانشگاه گیاه خوار شویم  که در آن صورت نیز غذاهای محدودی را می توانستیم مورد مصرف قرار دهیم. به علاوه ورود به یک محیط جدید، همین محدودیت ها سازگاری با شرایط جدید را سخت تر نیز می سازند.

هم اکنون بیش از 45 دانشجوی مسلمان عضو انجمن اسلامی این دانشگاه هستند. و شایان خان و عبیر رشید، دبیران انجمن اسلامی کسانی بودند که کمپینی برای ارائه غذای حلال در رستوران های دانشگاه راه اندازی کردند.

خان در این باره می گوید: این مشکل هر روز بزرگتر می شد و بایستی به آن رسیدگی می کردیم.

به گفته رشید اکنون دیگر یک آیکون «غذای حلال» در منوی رستوران، مشابه آیکون غذای «گیاهی» و غذای «گلوتن فری» گذاشته شده است. به علاوه مشروبات الکلی از برخی غذاها به طور کامل حذف شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha