پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 حضرت آیت الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفتند: بقاع متبرکه نقش مهمی در تبلیغ و ترویج معارف دینی و اسلامی دارند و اجرای طرح‌هایی همچون آرامش بهاری با محوریت این اماکن مقدسه، تاثیر بسزایی در گسترش فرهنگ دینی دارند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت‌الله سبحانی در جمع مدیرکل، معاونان و روسای ادارات اوقاف استان و شهرستان قم اظهار کردند: عید، نشانه شادمانی است، اما در صورتی که همه، ملتزم به دین باشند و در آن روز گناهی مرتکب نشوند.

ایشان افزودند: صله رحم، رعایت قوانین از جمله قوانین راهنمایی و رانندگی و محبت نسبت به همنوعان، از جمله مصادیق ترک گناه و محرمات و انجام کار خیر هستند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مسافرت امری الزامی در ایام نوروز نیست گفتند: صله رحم و رسیدگی به کار دوستان و آشنایان در همان شهر و روستای محل سکونت هم اقدام خوبی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم ادامه دادند: رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج کارهای خیر دارند و نباید همه آنها بر مسافرت‌های نوروزی تاکید کنند چرا که می‌بینیم بر اساس آمارهای موجود، هر دو ساعت 5 نفر در تصادفات نوروزی کشته می‌شوند و این مسئله دلایل متعددی دارد.

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه تاکنون و بر اساس آمار مراکز درمانی، 11 هزار نفر بر اثر تصادفات و حوادث مشابه به این مراکز مراجعه کرده‌اند عنوان کردند: در شرایط کنونی نیازی به  تبلیغ مسافرت‌های بیش از حد ضروری نیست، البته مسافرت‌های بین شهری هم باید تا حد توان با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی باشد و اگر با وسیله شخصی هم مسافرتی صورت می‌گیرد، رانندگان در هنگام خواب آلودگی یا کار با گوشی تلفن همراه، از نشستن پشت وسیله نقلیه بپرهیزند.

این مفسر قرآن کریم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه قم و تقدیر از اداره کل اوقاف خاطرنشان کردند: بقاع متبرکه قم اهمیت زیادی دارند و امامزادگان معروفی در این اماکن مدفون هستند.

معظم له ادامه دادند: بقاع متبرکه نقش مهمی در تبلیغ و ترویج معارف دینی و اسلامی دارند و اجرای طرح‌هایی همچون آرامش بهاری با محوریت این اماکن مقدسه، تاثیر بسزایی در گسترش فرهنگ دینی دارند.

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه لازم است نماز جماعت در بقاع متبرکه اقامه شود عنوان کردند: مسافران نوروزی با حضور در نمازهای جماعت، با فرهنگ دینی آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند و نماز هم ستون دین است و باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تشکر از رئیس و مجموعه مدیران و کارکنان سازمان اوقاف به دلیل اجرای طرح آرامش بهاری در سراسر کشور گفتند: امیدواریم اینگونه طرح‌های فرهنگی و مذهبی با قوت بیشتر ادامه یابند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha