جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پژوهشگر سوئیسی به زیارت حرم مطهر امیرالمؤمنین (علیه السلام) مشرف شد

حوزه/ دکتر "الفیرا کربوز" پژوهشگر سوئیسی به زیارت حرم مطهر امیرالمؤمنین (علیه السلام) مشرف شد و از آثار تاریخی و باستانی آستان مطهر علوی بازدید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خانم دکتر "الفیرا کربوز" پژوهشگر سوئیسی به زیارت حرم مطهر امیرالمؤمنین (علیه السلام) مشرف شد و از آثار تاریخی و باستانی آستان مطهر علوی بازدید کرد.

فائق الشمری از مسئولین آستان مقدس علوی، برای پژوهشگر سوئیسی توضیح داد: حرم مطهر امام علی (ع) جایگاه مهمی در قلوب مسلمانانی دارد که از سرتاسر دنیا به زیارت این مکان مقدس  می آیند.

وی افزود: حرم مطهر علوی (ع) مناره اسلام و انسانیت است که محبت و صلح را بازتاب می دهد؛ چرا که این مکان مقدس، پیکر مطهر بزرگترین شخصیت تاریخ جهان اسلام بعد از رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) را که همان حضرت امیر المؤمنین (ع) است در خود جایی داده است.

دکتر "کربوز" به همراه یکی از مسئولین آستان علوی از صحن های حرم مطهر بازدید کرد و شرح کوتاهی از تاریخ آستان مقدس علوی و جایگاه آن در تاریخ مسلمانان گفته شد.

پژوهشگر سوئیسی گفت: این بار دوم است که به زیارت این مکان مقدس مشرف می شوم و لحظاتی بی نظیر و مهمی را سپری کردم.

شهر نجف اشرف به خاطر وجود حرم امام علی (ع) شهر مقدس و بسیار مهمی است

وی افزود: من متخصص پژوهش در خصوص شهر نجف اشرف هستم و این شهر به خاطر وجود حرم امام علی (ع) شهر مقدس و بسیار مهمی است. من از تعدادی از مراکز پژوهشی و کتابخانه های مرتبط با تاریخ و مسائل باستانی بازدید کردم و امروز در این مکان مقدس از آثار تاریخی و باستانی بازدید می کنم.

"کربوز" ادامه داد: همچنین از کتابخانه حرم مطهر حیدری و بخش رسانه آستان بازدید کردم و مطالب زیادی در خصوص تاریخ آثار شگفت انگیز حرم مطهر شنیدم و مسائل مهمی را برای پژوهش ام یافتم.

 با حضور در حرم امیرالمؤمنین(ع) احساس می کنم به آرزوهایم رسیدم

وی گفت: به عنوان یک پژوهشگر برایم شگفت انگیز است که پژوهشگران به بررسی شخصیت امام علی (ع) و حرم مطهر ایشان می پردازند و زمانی که فهمیدم که تعلق خاطر، محبت و رابطه ای قوی میان زائرین هنگام زیارت حرم مطهر وجود دارد و آنان آئین عبادی را برای تحقق آرزوهایش انجام می دهند، احساس غیر قابل توصیفی به من دست دارد و احساس کردم که آرزو هایم با حضور در جوار این مکان مقدس تحقق یافته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha