شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام سید مرتضی فاطمیان قزوین

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: مسئله نماز باید در سفرهای نوروزی جدی گرفته شود، نماز آرم و علامت اسلام و مسلمانان است و یکی از امتیازاتمان به سایر ملت‌ها همین است که باید آن را به‌صورت علنی اقامه کنیم، همان‌طور که امام حسین (ع) در روز عاشورا و در میدان جنگ مقابل چشم دشمنان نماز خواندند که این برای ما پیام دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مرتضی فاطمیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین گفت: در ایام تعطیلات نوروز نقاط ورودی شهر و مسیرهای اماکن پرتردد و گردشگر پذیر باید مزین به تابلوهایی با احادیث و جملات مربوط به نماز باشد.

 استاد حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه ارزش‌گذاری به امر نماز باعث سعادت دنیا و آخرت انسان‌ها می‌شود، تصریح کرد: هراندازه‌ای که ما به نماز اهمیت می‌دهیم، همان اندازه نماز بازدارندگی دارد، باید نماز کاربردی باشد.

وی افزود: نماز همچون سر برای پیکر زیبای دین است و موجب نازل شدن رحمت‌های بی‌کران الهی بر بندگان است؛ ازاین‌روست که مسافرین نوروزی باید به نماز اول وقت بیشتر اهمیت بدهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمیان خاطرنشان کرد: اصولاً هر انسانی، با نیایش و ارتباط با خداوند، می‌تواند به گنج‌های آسمان و زمین دست‌یافته و به مقام و منزلتی عالی نائل شود و درنهایت در سایه این منزلت، به آرامش درونی برسد.

وی تصریح کرد: نماز، کوثری همیشه جاری برای شست‌وشو و طهارت روح و دژ محکم در برابر حملات شیطان است و انسان را از پلیدی‌ها، منکرات و گناهان بازمی‌دارد؛ و همچنین آتش در نزد هیزم، گناهان را خاموش و غم‌ها و غصه‌ها را برطرف می‌سازد.

 استاد حوزه علمیه قزوین گفت: بهترین ایام به‌منظور ترویج فرهنگ نماز را ایام تعطیلات نوروز است، چراکه گردشگران داخلی و خارجی زیادی در ایام نوروز از اماکن گردشگری مختلف شهرها بازدید می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمیان بیان کرد: مسئله نماز باید در سفرهای نوروزی جدی گرفته شود، نماز آرم و علامت اسلام و مسلمانان است و یکی از امتیازاتمان به سایر ملت‌ها همین است که باید آن را به‌صورت علنی اقامه کنیم، همان‌طور که امام حسین (ع) در روز عاشورا و در میدان جنگ مقابل چشم دشمنان نماز خواندند که این برای ما پیام دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha