جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهاب مرادی

حوزه/ پدری که چندین سال با زبان سرزنش، نهی و دعوا با فرزندش سخن گفته، نباید انتظار داشته باشد تا فرزندش که در اوج بحران‌های جوانی،‌ بلوغ، ارتباط با همسالان و سرکشی قرار دارد، به حرف او گوش کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام شهاب مرادی، در مراسم ویژه شب میلاد نهمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام محمد تقی الجواد(ع) و جشن بزرگ «پدران و پسران رضوی» که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، به برکات و نتایج تولد امام جواد(ع) در تاریخ تشیع اشاره و اظهار کرد: ولادت امام جواد(ع) در آن ایام و در آن نقطه از تاریخ شیعه بابرکت‌ترین ولادت و بهترین و خوشحال کننده‌ترین خبر برای شیعیان بود؛ ولادتی که برکت آن تا ابد برای شیعیان ساری و جاری خواهد ماند.

وی با بیان اینکه همه‌ی اهل بیت(ع) اهل جود و بخشش هستند و قبل از ارائه درخواست از سوی سائل می‌بخشند و عطا می‌کنند، گفت: درخواست از خدا و اولیاء الله ادب است و عدم درخواست و اینکه بگوییم از آن‌ها چیزی نمی‌خواهیم اهانت محسوب می‌شود.

این کارشناس دینی با تأکید بر این‌که هویت هر انسان مهم‌ترین مسئله فردی و اجتماعی اوست، عنوان کرد: پدر مهم‌ترین رکن هویتی انسان است؛ جایگاه پدر به قدری بالاست که پیامبر(ص) و امام علی(ع) خود را در جایگاه پدر قرار داده و خود را پدران امت معرفی می‌کنند.

حجت الاسلام مرادی با تأکید بر تأثیر ابراز محبت زبانی و عملی بین اعضای خانواده، اظهار کرد: والدین به ویژه پدران باید فرزندانشان را دوست داشته باشند، به آن‌ها محبت کنند و به زندگی‌شان امید ببخشند؛ زبان امر و نهی، سرزنش و نفرین تنها رابطه‌ها را خراب می‌کند.

وی تأکید کرد: پدری که چندین سال با زبان سرزنش، نهی و دعوا با فرزندش سخن گفته، نباید انتظار داشته باشد تا فرزندش که در اوج بحران‌های جوانی،‌ بلوغ، ارتباط با همسالان و سرکشی قرار دارد، به حرف او گوش کند.

برپایه این گزارش، اجرای سرود و همخوانی توسط گروه نسیم قدر، شعرخوانی توسط سید حمیدرضا برقعی، قرائت دعای توسل توسط حاج مرتضی طاهری و مدیحه سرائی توسط احمد واعظی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام 28/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • من فدایی هستم IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
    0 0
    من مادر هستم که از آقای مرادی کمک می خواهم ما خانواده مومنه هستیم اما پسری نا خلف دارم واقعا نمی دانم چکار کنم شب روزم گریه س از شما کمک می خواهم