جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌‌الاسلام فخار طوسی

حوزه/ استاد و محقق حوزوی،مدیریت اجتماعی حضرت جواد الائمه(ع ) را الگوی مسئولان امروز ما دانست.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد فخار طوسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک دهم ماه رجب، سالروز ولادت امام جواد(ع) ابراز داشت: این امام هُمام به عنوان جوان ترین امام شیعه محسوب می شوند و به همین خاطر سیره و سبک زندگی این بزرگوار می تواند بهترین الگو برای نسل جوان جامعه ما باشد.

وی با بیان این که بی تردید درس های بسیاری می توان از سبک زندگی جواد الائمه(ع) گرفت ، گفت: یکی از شاخصه های زندگی حضرت ناظر به بُعد مدیریت اجتماعی ایشان است.

وی در توضیح این مطلب بیان داشت: از دوران امام باقر(ع) به بعد، بر اثر زمینه ها وعوامل متعدد تاریخی و اجتماعی و غیره، شیعه دچار انشعاباتی شد و فرقه ها و گروه های مختلفی با اسامی گوناگون شکل گرفت اما در زمان امام جواد (ع) این شعبه شعبه شدن در شیعه تقریباً تمام شد و این مساله نشان از درایت و مدیریت بالای حضرت است که همچنین نقش مهم ایشان در وحدت و یکپارچگی اجتماعی میان شیعه را باید در این خصوص یادآور و متذکر شد.

حجت الاسلام والمسلمین فخار طوسی ادامه داد :در واقع امام جواد(ع) با وجود سن و سال جوانی خود و علیرغم بحران ها و تلاطم هایی که در جامعه آن زمان وجود داشت اما با درایت و مدیریت مطلوب اجتماعی توانستند باعث وحدت و انسجام بیش از پیش شیعه در مقابل دشمنان شوند.

وی اضافه کرد :تفاقاً ما اگر به دوران اوایل انقلاب نیز نگاه کنیم به خوبی متوجه می شویم که عمده مدیران و فرماندهان موفق کشور را نسل جوان تشکیل می دادند که با درایت و هوش و شجاعت خود امور را به وجه مناسبی پیش می بردند و انقلاب را تحت هدایت امام راحل از مشکلات عبور می دادند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha