شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بقاع متبرکه

حوزه/ طبق آمار ۳۴۰بقعه طرح آرامش بهاری را اجرا می کنند، در سال جدید بیش از ۵۰۰هزار نفر در کنار امامزادگان سال خود را آغاز کردند و در هفته اول بیش از یک میلیون و۲۰۰ زائر وبیش از ۱۴۰هزار نفر را در بیش ۳۶۰سوئیت و زائرسرا بقاع متبرکه اسکان داده شده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی، صبح امروز در بازدید استاندار اصفهان از امامزاده سید محمد، در جمع خبرنگاران عنوان کرد: هدف ما این است که در برنامه های فرهنگی به دولت کمک کرده باشیم ودر همین راستا ۳هزار بقعه متبرکه در حال انجام فعالیتهای فرهنگی است.

وی پیرامون  آستان مقدس  امامزاده سید محمد گفت: سلطان علی ابن محمدالباقر(ع) برادر امام صادق(ع) است که در مشهد اردهال مدفون است و شها‌‌‌دتش مانند شهادت امام حسین است .

حجت الاسلام صادقی بیان کرد: در استان اصفهان امامزادگان مقدس و بلند مرتبه ای بسیاری وجود دارد مانند آقاعلی  عباس، شاهزاده سید محمد در بادرود، هلال بن علی فرزند امیرالمومنین(ع) در آران وبیدگل و امامزاده سید محمد در خمینی شهر که مردم همواره  از معجزات این امامزاده بهره مند می شوند .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه  در هر شهرستانی امامزادگان شاخصی وجود دارد ادامه داد: مردم اصفهان همانطور که در زمان دفاع مقدس پیشتاز بودند در عمران وآبادانی امامزادگان هم پیشقدم هستند.

وی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان از ۷۱۳امامزاده ۵۰۰امامزاده باکم کهای مردمی عمران و آباد شد و در کشور از ۸۰۵۱امامزاده ۳هزار بقعه متبرکه در حال انجام فعالیت های فرهنگی است.

حجت الاسلام صادقی افزود: هدف ما این است که در برنامه های فرهنگی کمکی به دولت کرده باشیم همچنین در بحث اعزام روحانی امسال  ۴۰۰روحانی از اصفهان و۱۷۰روحانی از قم و ۲۴۰نفر روحانیون بومی به بقاع متبرکه اعزام شده اند.

وی گفت: طبق آمار ۳۴۰بقعه طرح آرامش بهاری را اجرا می کنند و چهار کار گروه  بازدید کننده وجود دارد که از نظر خدمات رسانی به زائرین طبق نظر سنجی بررسی می کنند،در سال جدید  بیش از ۵۰۰هزار نفر در کنار امامزادگان سال خود را آغاز کردند ودر هفته اول  بیش از ۱میلیون و۲۰۰زائر وبیش از ۱۴۰هزار نفر را در بیش ۳۶۰سوئیت وزائرسرا بقاع متبرکه اسکان داده شده اند  که  مردم از آن بهره مند می شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha