پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کالای ایرانی

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این که مردم باید بر روی کالاهای تولید کشور حساسیت داشته باشند و آنها را بر اجناس خارجی ترجیح دهند، گفت: اگر کالای داخلی کیفیت و قیمت مناسبی نداشته باشد، شاید موقتا و در مواردی مشتریان خریداری کنند، ولی در نهایت ما را به هدف نهایی نمی‌رساند.

حجت الاسلام مهدی ملکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در فقزوین ضمن اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری در رابطه با حمایت از کالای ایرانی گفت: برای تحقق شعار سال باید هماهنگی میان دستگاه‌ها و قوای کشور به وجود آید و همه دست به دست هم دهند  وقوه مجریه  نیزباید بیش از همیشه در این راستا برنامه های منظمی داشته باشد.

وی با بیان این که مردم باید بر روی کالاهای تولید کشور حساسیت داشته باشند و آنها را بر اجناس خارجی ترجیح دهند، تصریح کرد: اگر کالای داخلی کیفیت و قیمت مناسبی نداشته باشد، شاید موقتا و در مواردی مشتریان خریداری کنند، ولی در نهایت ما را به هدف نهایی نمی‌رساند.

استاد حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: باید در عمل شعار سال محقق شود، چرا که همه لوازمی که تحقق شعار سال گذشته را عملی می‌کند، مقدمه‌ای برای تحقق شعار سال جاری است و باید اجرا شود.

حجت الاسلام ملکی تصریح کرد: اگر فرمایشات حکیمانه و کارساز امام خامنه‌ای در کشور به درستی و به نحو احسن پیاده شود، بدون شک میزان قابل توجهی از مشکلات کشور حل می‌شود.

وی افزود:  قاچاقچیان عمده کالا به شدت و در حجم بسیار کلانی همیشه به اقتصاد و کار و معیشت مردم و کشور ضربات سنگینی وارد کرده اند بنابراین نیروهای مبارزه با کالای قاچاق باید بیشتر از همیشه در این امر خطیر کوشا باشند و جدیت بیشتری به خرج دهند.

استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد: مردم در تمام جهان اهل آزمون و خطا هستند، پس باید کالا ها از لحاظ کیفیت و استحکام و قیمت نمره قبولی را کسب کنند و باید در مقایسه با کالاهای خارجی از کیفیت بیشتری برخوردار باشند.

وی اظهار کرد: رسانه ها پر رنگ ترین نقش را در این میان به عهده دارند، زیرا فرهنگ سازی و آموزش و تبلیغ به موقع  به عهده رسانه ها است که باید همواره حامی و پشتیبان کار و کالا و اشتغال داخلی باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha