پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سفر ‌ایت الله اعرافی به بنگلادش

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه در جمع فارغ التحصیلان جامعه المصطفی العالمیه، طلاب و فضلای بنگلادشی در داکا گفت: اگر کسی در علوم اسلامی به درجات بسیار بالایی هم برسد اما از روح معنوی و اخلاقی و از هویت ایمانی و تهذیب نفس خالی باشد نمی تواند روحانی محسوب شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در جمع فارغ التحصیلان جامعه المصطفی العالمیه، طلاب و فضلای بنگلادشی در پایتخت این کشور داکا سخنرانی کرد.

در این برنامه که با حضور دکتر واعظی، سفیر جمهوری اسلامی ایران و آقای حسینی، رایزن فرهنگی کشورمان در سالن وایت هال داکا برگزار گردید، حجت الاسلام والمسلمین مشایخی، نماینده المصطفی در بنگلادش، به ارائه گزارشی از فعالیت های این نمایندگی پرداخت.

ارائه گزارش مدیران و مسئولان مدارس برادران و خواهران و سخنرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران، از دیگر برنامه های این جلسه بود.

به گزارش بخش مطبوعاتی سفارت ایران در بنگلادش مدیر حوزه های علمیه در سخنان خود ضمن تاکید بر خود سازی و تهذیب نفس گفت: اصل ذات و هویت هر روحانی، طلبه و کسانی که پرچم گسترش معارف الهی را بر دوش کشیده اند، این است که همیشه در برابر هوای نفس مراقب هستند و برای تعالی و تکامل معنوی و اخلاقی تلاش می نمایند. بنابراین، اگر کسی در علوم اسلامی به درجات بسیار بالایی هم برسد اما از روح معنوی و اخلاقی و از هویت ایمانی و تهذیب نفس خالی باشد نمی تواند روحانی محسوب شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به فعالیت گسترده و فراگیر جامعه المصطفی العالمیه گفت: سیاست ما این است که به تمام مذاهب اسلامی خدمت می دهیم و برای همه امت اسلام ارزش قایل باشیم. سیاست ما این است که کسی نباید به مقدسات مسلمانان توهین کند. سیاست ما این است که تکفیر و ترور و خشونت نباید در عالم اسلام باشد.

* مردم در انتخاب مذهب آزاد باشند

وی افزود: همه مذاهب باید اندیشه الهی را ارائه کنند و مردم در انتخاب آن آزاد باشند. تحمیل مذهبی و الزام و اجبار برای تغییر مذهب نباید باشد.

آیت الله اعرافی تاکید کرد جمهوری اسلامی هیچ وقت دنبال خشونت، تکفیر ، ترور و تفرقه مذهبی نبوده و نخواهد بود.

گفتنی است آیت الله اعرافی به منظور دیدار با وزیر امور دینی، علما و فارغ التحصیلان جامعه المصطفی العالمیه روز دوشنبه 6 فروردین وارد داکا پایتخت بنگلادش شد. مدیر حوزه علاوه بر نشست با فارغ التحصیلان جامعه المصطفی العالمیه، حسینه دالان، مرکز شیعیان داکا را بازدید و در جمع شیعیان این کشور سخنرانی ایراد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha