جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تولید ملی

حوزه/ عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم یکی از عوامل کاهش دهنده نرخ بیکاری در کشور را حمایت جدی از تولید ملی و کالای ایرانی دانست.

حجت الاسلام مصطفی کاظمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: اگر حقیقتاً به شعارهای سال های اخیر که عمدتاً ناظر به مسایل اقتصادی و حمایت از تولید داخل است توجه می شد و برنامه ریزی منسجمی در همین خصوص صورت می گرفت، قطعاً آمار بیکاری کشور بسیار کمتر از میزان فعلی بود.

وی با بیان این که در سایه حمایت از تولید داخل و کالای ایرانی می توان به ایجاد اشتغالزایی پایدار در کشور کمک کرد، گفت: البته ما باید برای حل مشکلات اقتصادی خود ، برنامه ریزی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت داشته باشیم و برای هر کدام در جایگاه خود باید از نظرات فعالان اقتصادی و صاحب نظران بهره بُرد.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به این که اصلاح ساختارهای آموزشی و تاکید بر مساله نیازسنجی در پذیرش و تربیت دانشجو از جمله بایسته های تقویت اقتصاد ملی است، افزود: مادامی که نظام آموزشی ما ارتباط مناسبی با صنعت و نظام تولیدی کشور نداشته باشد و برای پر کردن خلأها به بحث برنامه ریزی و نیازسنجی دقیق توجه صورت نگیرد نمی توان به تحول اقتصادی اُمید چندانی بست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha