شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
موحدی کرمانی

حوزه/ خطیب جمعه تهران با اشاره به نام گذاری سال جدید به نام «حمایت از کالای ایرانی»، گفت: خرید کالای ساخت داخل اقتصاد کشور را تقویت می کند و خریدار باید احساس کند وقتی جنس ایرانی را خریداری می کند به اقتصاد کشور کمک کرده و بداند خرید کالای خارجی به به اقتصاد کشور ضربه خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، در خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران، در مصلی امام خمینی(ره) با تبریک میلاد پربرکت امام هادی(ع)، امام جواد(ع) و امام علی(ع) و تسلیت شهادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س)، امامت را منصبی الهی دانست و گفت: امامت چیزی نیست که مردم جمع شوند و رأی دهند و امام معصوم را انتخاب کنند. امام معصوم منصوب از طرف خداست.

وی ادامه داد: امامت امری الهی است و خداوند این وظیفه را به کسی که شایسته است، محول می کند. کسی که بتواند نیازهای مردم را جواب بگوید، خداوند او را انتخاب می کند. بالاترین نیاز مردم علم و دانش است و جانشین پیامبر(ع) باید بتواند به همه نیازهای عملی مردم پاسخ بگوید.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه حضرت علی(ع) به گفته پیامبر اسلام(ص) باب علم است، فضائل امیرالمومنین(ع) را غیرقابل احصاء برشمرد و با بیان اینکه باید سعی کنیم مشی مان را با مشی علی(ع) همسان سازیم، تصریح کرد: مهمترین مشی علی(ع) عدالت بود که در مورد بیت المال عینیت بیشتری داشت و تمام توقعات بی جا را رد می کرد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: دولت و مجلس نیز باید بر اساس عدالت علوی نسبت به بودجه بسیار حساس باشند و در تخصیص آن عدالت را در نظر بگیرند، چراکه بودجه مانند خونی است در یک بدن که باید به همه اعضا برسد.

وی ادامه داد: عدالت در خصوص رعایت حرمت افراد و ایستادگی در برابر فتنه گران از دیگر خصوصیات بارز امیرالمومنین(ع) بود که در برابر خوارج قرار گرفت و امروز نیز داعش و گروه های تکفیری پیروان همان خوارج اند.

خطیب جمعه موقت تهران، اهتمام به نصیحت را یکی دیگر از ویژگی‌های امام علی(ع) دانست و اظهار کرد: حضرت به محض اینکه مطلع می‌شود یکی از افراد حکومت او لغزش پیدا کرده به او نامه می‌نویسد که بنا نبود با اغنیا گرم و با فقرا فاصله بگیری.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: یکی از علل ازدیاد آمار طلاق این است که زوجین رمز زندگی را نفهمیده‌اند و از نصایح دلسوزانه پدر و مادر بهره نگرفته‌اند. در ایام نوروز خانواده‌ها در تجمعات خود، یکدیگر را نصیحت و موعظه کنند.

امام جمعه موقت تهران، اهمیت جهاد و دفاع را در سیره امام علی(ع) مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: مردم ما به برکت جهاد، از ذلّت نظام استکبار خارجی و سلطه داخلی نجات پیدا کردند، اما این وظیفه بسیار سنگینی است که بر عهده همه ما قرار دارد.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز اول سال در حرم مطهر رضوی(ع) اظهار داشت: تشکر رهبر معظم انقلاب از مردم مبنی بر پایبندی و محافظت از شعارهای اصلی انقلاب مانند استقلال، آزادی، مردم سالاری، خودباوری ملی و عدالت حائز اهمیت بود.

خطیب جمعه تهران با اشاره به نام گذاری سال جدید بنام «حمایت از کالای ایرانی» افزود: خرید کالای ساخت داخل اقتصاد کشور را تقویت می کند و خریدار باید احساس کند وقتی جنس ایرانی را خریداری می کند به اقتصاد کشور کمک کرده و بداند خرید کالای خارجی به همان میزان به اقتصاد کشور ضربه خواهد زد.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان نیز باید کیفیت کالاها را بالا ببرند تا بتوانند با کالای خارجی رقابت کنند و وقتی چنین کاری صورت پذیرد، خرید کالای خارجی کمتر و بازار کالاهای قاچاق نیز از رونق خواهد افتاد.

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: در خرید کالای ایرانی کار باید از خود مسئولین آغاز شود تا به جای به حرکت درآوردن چرخ های اقتصاد کشورهای خارجی، چرخ تولید کشورمان به حرکت در بیاید.

وی در پایان به مسئله اعتکاف نیز اشاره کرد و اعتکاف را عمل ارزنده‌ای دانست که مردم به ویژه جوانان به آن روی آورده‌اند، تصریح کرد: اعتکاف فرصت خوبی برای رجوع به فطرت و حسابرسی از خود است.

خطیب جمعه تهران در پایان گفت: اعتکاف ماه شریف رجب فرصت خوبی برای معتکفین است تا به فطرت میزان عمل به خواسته های الهی را بررسی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha