سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تولید ملی / حمایت از کالای ایرانی

حوزه/ عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم یکی از عوامل کاهش دهنده نرخ بیکاری در کشور را حمایت جدی از کالای ایرانی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی کاظمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: اگر حقیقتاً به شعارهای سال های اخیر که عمدتاً ناظر به مسایل اقتصادی و حمایت از تولید داخل است توجه می شد و برنامه ریزی منسجمی در همین خصوص صورت می گرفت، قطعاً آمار بیکاری کشور بسیار کمتر از میزان فعلی بود.

وی با بیان این که در سایه حمایت از تولید داخل و کالای ایرانی می توان به ایجاد اشتغالزایی پایدار در کشور کمک کرد، گفت: البته ما باید برای حل مشکلات اقتصادی خود ، برنامه ریزی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت داشته باشیم و برای هر کدام در جایگاه خود باید از نظرات فعالان اقتصادی و صاحب نظران بهره بُرد.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به این که اصلاح ساختارهای آموزشی و تاکید بر مساله نیازسنجی در پذیرش و تربیت دانشجو از جمله بایسته های تقویت اقتصاد ملی است، افزود: مادامی که نظام آموزشی ما ارتباط مناسبی با صنعت و نظام تولیدی کشور نداشته باشد و برای پر کردن خلأها به بحث برنامه ریزی و نیازسنجی دقیق توجه صورت نگیرد نمی توان به تحول اقتصادی اُمید چندانی بست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha