سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام مختاری

حوزه/استاد حوزه علمیه بیرجند در خصوص گسترش سبک زندگی اسلامی و نگرش اسلام به عید، گفت: در خصوص سبک زندگی اسلامی باید روشنگری شود و مردم را با حقایق اسلام و نگرش آن به موضوعات زندگی آشنا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مختاری در گفت وگو با خبرنگار حوزه در بیرجند، ضمن تبریک میلاد امیرالمومنین علی(ع) اظهار داشت: عید از واژه عود گرفته شده و در واقع به معنی بازگشت است.

وی با بیان اینکه ایام بهار چون ایام خرمی و سرسبزی و نوعی بازگشت است، عید گفته می شود، ادامه داد: در بینش اسلامی هر وقت که انسان به اصل و فطرت خودش برمی گردد، آن روز عید است.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: هر روزی که انسان دچار معصیت و گناه نشود، آن روز، روز بازگشت انسان به اصل و فطرت خود و آن روز عید تلقی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری، بازگشت به فطرت را نوعی عید عنوان کرد و گفت: انحراف از فطرت و اسیر غرائز شهوانی شدن، انسان را از مسیر درست خارج می کند.

وی در خصوص گسترش سبک زندگی اسلامی و نگرش اسلام به عید، ابراز داشت: در خصوص سبک زندگی اسلامی باید روشنگری شود و مردم را باید با حقایق اسلام و نگرش آن به موضوعات زندگی از جمله عید آشنا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با اشاره به این که همان طور که بهار دچار تغییر و تحول می شود، باید احوال و سبک زندگی نیز تغییر کند،افزود: برای رسیدن به عید واقعی باید قلب ها منقلب و از حال و هوای مادی و دنیوی به حالت معنوی تغییر کند.

استاد حوزه علمیه بیرجند در پاسخ به سؤالی مبنی در خصوص راهکارهای تحول و دستیابی به حال و هوای معنوی در شرایط امروز جامعه، گفت: قدم نخست معرفت است که باید بیشتر شود.

وی، افزایش معرفت، شناخت، مطالعه و صبر را از راهکارهای تحول انسان برشمرد و گفت: در قدم اول به تعبیر امام باید از صفر یعنی تفکر شروع کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha