پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه، ولادت باسعادت حضرت امیر المؤمنین (علیه السلام) را به امت اسلامی تبریک گفته و اشاره کردند: عقل ها از درک علوم، تقوا، حکمت و بلاغت امام علی (ع) درمانده اند و حیرانند و همچنان مورد احترام تمامی ادبا، علما و فلاسفه ای است که از شناخت عمیق آن ناتوان مانده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه، ولادت باسعادت حضرت امیر المؤمنین (علیه السلام) را به امت اسلامی تبریک گفته و اشاره کردند: عقل ها از درک علوم، تقوا، حکمت و بلاغت امام علی (ع) درمانده اند و حیرانند و همچنان مورد احترام تمامی ادبا، علما و فلاسفه ای است که از شناخت عمیق آن ناتوان مانده اند.

سید فضل الله: ملت های عربی و اسلامی فلسطین را تنها نگذارند

سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه اشاره کرد: در روز زمین به ملت فلسطین درود می فرستیم و در این روز رژیم صهیونیستی در سال 1976 میلادی هزاران از اراضی فلسطین کرد که فلسطینی ها در آن ساکن بودند را مصادره کرد و در پی این اقدام تظاهرات گسترده ای در تمامی مناطق فلسطین به راه افتاد که منجر به شهادت بسیاری از فلسطینی ها و بازداشت آنان شد.

وی افزود: ما به پایداری و جانفشانی ملت فلسطین و تلاش آن برای احیای این روز از طریق راهپیمایی که علی رغم تهدید دشمن اسرائیلی در نوار غزه و سایر اراضی اشغالی فلسطین برگزار می شود، درور می فرستیم.

سید فضل الله تاکید کرد: ما از کشور ها و ملت های عربی و اسلامی می خواهیم که در کنار فلسطین بایستند و به مسئولیت خود در قبال آن عمل کنند و آن در مقابل خودکامگی صهیونیست ها و حامیان آن تنها نگذارند.

شیخ خطیب: علما، فلاسفه و ادبا از شناخت عمیق امام علی(ع) درمانده اند

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه میلاد مبارک حضرت امیر المؤمنین (علیه السلام) را به امت اسلامی تبریک گفت و اشاره کرد: امام علی (ع) بزرگترین شخصیتی است که بشریت بعد از حضرت رسول اکرم (ص) شناخته است و زندگی ایشان سرشار از فضائل و مناقب است.

وی ادامه داد: ولادت حضرت علی (ع) در بیت الله الحرام و شهادت ایشان در مسجد کوفه آن هم در حال نماز، یک کرامت الهی است و زندگی امام (ع) از طریق نماز، جهاد و اعمال صالح در طاعت خداوند و تقرب به حضرت حق گذشت تا اینکه امام متقّین و امیر مؤمنین و سید اوصیا شد.

شیخ خطیب افزود: این امام بزرگی که عقل ها از درک علوم، تقوا، حکمت و بلاغت آن درمانده اند و حیرانند و همچنان مورد احترام تمامی ادبا، علما و فلاسفه ای است که از شناخت عمیق آن ناتوان مانده اند، و اینجا یادآور حدیث رسول اکرم (ص) می شویم که می فرمایند: (يا علي ما عرفني الا الله وانت، وما عرف الله الا انا وانت وما عرفك الا الله وانا.)

(ای علی کسی جز خداوند و تو، مرا نشناختند و کسی جز من و تو، خدا را نشناختند و کسی جز خداوند و من، تو را نشناختند).

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان از رهبران جهان خواست از تجربه امام علی (ع) در حکومت و چگونگی تعامل آن بزرگوار با مردم و تلاش ایشان برای رسیدگی به امور مردم، بیاموزند و حضرت امیر المؤمنین (علیه السلام) به حق این شایستگی را دارد که الگو و نمونه ای از حاکم صالح و عادل باشد که با مردم با انصاف رفتار می کند و آنان را بر خود مقدم می دارد.

شیخ خطیب در بخش دیگر خطبه اشاره کرد: روز زمین فرصت مناسبی برای یاری ملت فلسطین با تمامی امکانات و توانایی هاست تا سرزمین فلسطین و مقدسات آن در وجدان انسان های آزاد زنده بماند.

وی افزود: ما به ارتش سوریه و هم پیمانانان به خطار پیروزی که بر پروژه صهیونیستی در تخریب سوریه به دست آورده اند، تبریک می گوییم؛ چرا که این پیروزی شکست جدیدی برای این پروژه بود و ما می بینیم و می شنویم که برای بالابردن روحیه گروهک های تکفیری، سوریه را تهدید به بمباران می کنند.

شیخ یاسین:بزرگترین دستاورد فلسطینی ها، پابرجا بودن مقاومت است

شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور در خطبه نماز جمعه ببه مناسبت روز زمین به ملت فلسطین  درود می فرستیم چراکه همچنان بعد از گذشته سال ها سختی، و علی رغم بی مهری کشور های عربی و اسلامی با اشغالگران مبارزه می کند تا به جهان ثابت کند که مسئله اش هیچ وقت نخواهد مرد.

وی افزود: بزرگترین دستاورد فلسطینی ها، باقی ماندن شعله مقاومت و شعله ور شدن آن نسل به نسل است.

شیخ یاسین تاکید کرد: تجزیه کشور های عربی به خاطر بی توجهی برخی کشور ها به مسئله فلسطین است که بدون آن و بدن تلاش برای آزادی فلسطین، جهان عرب از آزادی و پیروزی بهره مند نخواهد شد.

وی اشاره کرد: محور مقاومت به خاطر توجه آن به مسئله فلسطین و بصیرت رهبران حکیم آن، پی در پی بر پروژه های صهیونیستی آمریکایی پیروز می شود.

شیخ حبلی: روز زمین فرصت مناسبی برای یاری فلسطین و مقدسات آن است

شیخ صهیب حبلی از روحانیون اهل سنت در خطبه های جمعه در چهل و دومین سالگرد روز زمین به شهدا و مجروحین فلسطین درود فرستاد و بر تمسک به بازپس گیری تمامی خاک فلسطین از دریا تا رودخانه تاکید کرد و گفت: هرچقدر که در این راه خون، شهید داده شود و جانفشانی شود، نباید از حق بازگشت به فلسطین کوتاه آمد؛ چرا که امروز ملت فلسطین ثابت کرد که از سرزمین خود دست بر نمی دارد و پروژه هایی را که برای حذف مسئله فلسطین تحت عنوان مذاکره صلح راه اندازی می شود، نمی پذیرد.

وی افزود: روز زمین باید فرصتی برای یاری فلسطین و مقدسات آن باشد؛ چرا که آنجا محل تولد حضرت مسیح (ع) و معراج حضرت رسول اکرم (ص) است.

شیخ حبلی در بخش دیگر خطبه به دستاورد های ارتش سوریه و هم پیمانان آن در غوطه شرقی اشاره کرد و گفت: این عملیات بیشتر مناطق را به آغوش دولت سوریه بازگرداند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha