سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حسینی قمی

حوزه/ خطیب حرم مطهر رضوی بیان اینکه متأسفانه رسانه‌های داخلی ازجمله تلویزیون، روزنامه‌ها، خبرگزاری، همچنین سینما و ... توجهی ویژه به مسئله حجاب و جایگاه بانوی مسلمان ایرانی ندارد، گفت: حضرت زینب (س) بهترین الگو در همراهی با امام معصوم (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین حسینی قمی، در آیین شب وفات حضرت زینب (س) در حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه در شب و روز نیمه ماه رجب از یک موقعیت ارزشمندی برخوردار است، اظهار داشت: ازجمله اعمال امشب حتماً باید انجام دهیم، زیارت سیدالشهدا است که ماه زیارتی امام حسین (ع) است.

خطیب حرم مطهر رضوی تصریح کرد: روز نیمه ماه رجب، امروز نمازهای متعددی دارد، به هر مقداری که توانش را دارید اعمال امشب و فردا را انجام دهید امشب 30 رکعت نماز که 15 رکعت دورکعتی دارد.

وی با اشاره به اعمال و ویژگی‌های ماه رجب و اعمال ام‌داوود در روز 15 رجب هم‌زمان با سالروز فوت حضرت زینب (س) افزود: اولین روز ماه رجب روز زیارتی امام حسین (ع) است و بسیار ارزشمند است، در نجف اشرف مدارس علمیه تعطیل می‌شوند و به زیارت امام حسین (ع) در این روز مشرف می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی در ادامه با اشاره به سیره حضرت زینب (س) خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) زندگی ایشان دارای زوایای مختلفی است، ازجمله شجاعت، عبادت، زینت، حیا و عفت، بهترین مادر در تربیت فرزندان، بهترین یاور در همراهی با امام معصوم (ع) تنها گوشه‌ای از ویژگی‌های حضرت زینب (س) است.

وی خطاب به بانوان حاضر در حرم رضوی درباره حجاب و حیای حضرت زینب (س) گفت: روایت‌های زیادی درباره ویژگی‌های رفتاری حضرت زینب (س) بیان‌شده است، در کتاب قهرمان کربلا که نویسنده آن‌یک بانوی مصری اهل سنت است آمده است؛ حضرت زینب (س) حتی همسایگان ایشان صدا و چهره و قامت ایشان را هرگز ندیده‌اند.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: زمانی که حضرت زینب(س) در کاخ یزید خطبه خود را آغاز کرد، از شکنجه‌ها و کشتار بی‌رحمانه سربازان یزید گلایه نکرد، بلکه در آغاز به بی‌غیرتی یزید اشاره کرد و به او گفت که چگونه توانسته است همسران و کنیزان خود را در پس پرده قرار دهد و فرزندان پیامبر و امام معصوم در انظار قرار دهد تا نامحرمان آن‌ها را ببیند.

وی به ماجرای فاجعه مسجد گوهرشاد در دوره رضاخان پهلوی اشاره کرد و گفت: مسجد و دیوارهای مسجد می‌توانند شهادت دهند که برای مقابله با کشف حجاب در این مسجد چقدر زنان و مردان به شهادت رسیدند که حتی قبرهای آن‌ها نیز پس‌ازاین حادثه پیدا نشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی تأکید کرد: امروز دشمنان دختران و زنان ما را هدف گرفته‌اند، به‌ظاهر اعلام می‌کنند که حجاب در کشور شما اجباری است و به شکل‌های مختلف در داخل هزینه می‌کنند تا زنان و دختران ما حجاب را از سر بردارند، درصورتی‌که دشمن تنها به بی‌حجابی زنان ما رضایت نمی‌دهد.

خطیب حرم مطهر رضوی افزود: تمام تلاش دشمن این است که با حمله به نقطه اصلی هر خانواده، مادر و دختر خانواده ایرانی مانند جامعه غربی تبدیل کند، خانواده‌ای متزلزل بسازد، به‌جای خانواده دینی مؤمن و مذهبی به یک خانواده بی و بندبار و فاسد تبدیل کند.

وی خطاب به بانوان زائر و مجاور حرم رضوی تصریح کرد: یقین داشته باشید، دشمن به برداشتن روسری قانع نیست تا جامعه ما را به همان برهنگی و ابتذال گرفتار نکند دست برنمی‌دارد، فریب دشمن را نخورید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی با بیان اینکه متأسفانه رسانه‌های داخلی ازجمله تلویزیون، روزنامه‌ها، خبرگزاری، همچنین سینما و... توجهی ویژه به مسئله حجاب و جایگاه بانوی مسلمان ایرانی ندارد، افزود: درصورتی‌که غرب تلاش می‌کند، با بوق‌های تبلیغات به روش‌های گوناگون زن ایرانی مسلمان را شبیه خود کند، دستگاه‌های تأثیرگذار فرهنگی در ایران متأسفانه در عرصه عفاف و حجاب کار چندان قابل‌توجهی انجام نداده‌اند.

بر پایه این گزارش، در ادامه این مراسم مرثیه‌سرایی، قرائت زیارت امین‌الله، ادعیه نیمه ماه رجب در حرم رضوی قرائت شد.

انتهای پیام/ن 313/24

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha