چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
منان منجان ، عضو مجلس حکام شبکه اعلام عراقی

حوزه/ منال فنجان، با بیان اینکه پوشش اسلامی باید همواره طبق ضوابط شرعی به‌روز شود، گفت: طراحی های لباس موجود برای هر زمان و مکانی مناسب نیست و باید از انعطاف پذیری و تغییر شکل و طراحی با عصر حاضر برخودار باشد.

منال فنجان، عضو هیئت امنای شبکه رسانه ای عراقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان اینکه عناصر تقویت شخصیت زن برای رسیدن به موفقیت نیازمند ابزارهایی است، اظهارداشت: برگزاری همایش ها و کنفرانس های مرتبط با زن و پوشش اسلامی همراه با مطرح ساختن علل ضعف زنان و بررسی های علمی و منطقی در کنار علاقه زن به ذات خود و اهتمام و توجه به چنین مسأله ای از علل موفقیت زنان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه پوشش اسلامی باید همواره طبق ضوابط شرعی به‌روز شود، افزود: طراحی های لباس موجود برای هر زمان و مکانی مناسب نیست و باید از انعطاف پذیری و تغییر شکل و طراحی با عصر حاضر برخودار باشد.

منال فنجان، با بیان اینکه زن با عصر تکنولوژی و پیشرفت گام برمی دارد، افزود: زمانی که حجاب بر زن تحمیل گردد، به صورت عقده ای همرا آن خواهد بود، اما حجاب باید همزمان با زمانه و مورد پسند زن قرار گیرد و براساس ضوابط اسلامی تعیین شود، البته این سخن به معنای دست کشیدن زن از حجاب نیست.

وی با ابراز تأسف از اینکه فقه تطبیقی در جامعه اسلامی مورد غفلت قرار گرفته، تصریح کرد: عادت کرده ایم تنها واجبات زنان را گوشزد کنیم، اما درباره حق و حقوق زنان کم توجه و یا بی توجه هستیم، در حالی که حضرت ختمی مرتبت در حجة الوداع نسبت به چنین نگرشی هشدار داده بودند.

استاد حقوق بین الملل دانشگاه بغداد، تعالی جامعه را در گرو اصلاح زن دانست و اظهارداشت: باید حالت مردسالاری بیش از حد را زدوده و بر دانایی زنان بیفزاییم تا جامعه اصلاح و پیشرفت کند.

منال فنجان در پایان گفت: زن، اکنون رشد و گسترش دانایی را باور کرده و به همین دلیل نیز باید همکاری عقلانی و منطقی مورد رضایت خداوند در این میان اتخاذ شود تا شاهد حضور مثمر ثمر زنان در جامعه با حجاب اسلامی باشیم.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha