پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سیره اهل بیت

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: بی شک در سایه تاسی به سیره اهل بیت(ع) می توان به توفیق در زمینه ترویج مباحث اخلاقی اُمید بسیاری داشت.

دکتر طاهره همیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: ما باید در اتخاذ روش های اخلاقی و بیان اخلاق مدارانه در جامعه و به خصوص در میان نسل جدید از همه بیشتر به گفتار و سیره نورانی ائمه اطهار(ع) توجه کنیم و البته در این خصوص از توجه به اقتضائات و نیازهای روز جامعه غافل نشویم.

وی همچنین افزود: حقیقتاً ما با وجود قرآن و اهل بیت(ع) کامل ترین منابع را برای ترویج مکارم اخلاقی در جامعه در اختیار داریم و لذا باید از این ظرفیت بسیار عظیم آن هم به زبان روز برای کودکان و نوجوانان و نیز جوانان و میانسالان هر کدام به اقتضای سن و شرایط خاص خود استفاده کرده و کار فرهنگی و رسانه ای جذاب و تاثیرگذار انجام دهیم.

این مشاور امور خانواده و کارشناس فرهنگی گفت: آن چه ضرورت دارد این است که رفتارهای اخلاقی که فرد با اراده خودش آن ها را برمی گزیند رواج داده شود و این مهم در سایه تبیین صحیح و اصرار بر کارهای فرهنگی درست میسر می شود.

وی اضافه کرد: ضمن آن که به هر حال می بایست مباحث و نکات اخلاقی به وسیله رسانه های جمعی به خصوص شبکه های متعدد رسانه ملی مطرح شده و کارشناسان دینی روی ایرادهای اخلاقی جامعه ما کار کنند و با ارایه راهکار ، زمینه ای فراهم کنند که به مرور شاهد اخلاقی تر شدن فضای جامعه باشیم.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha