پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عباس شومان

حوزه/ عباس شومان گفت: الازهر در حال به روزآوری دانشگاه و متون درسی و دینی خود است و در این راستا کمیته های تخصصی در حال بازنگری متون دینی و ارائه آن متناسب با شرایط زمان هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» عباس شومان نماینده الازهر روز گذشته در مراسم افتتاح چهارمین همایش بین المللی دانشکده علوم تربیتی الازهر با عنوان "آموزش و چالش های قرن 21" گفت: الازهر در حال به روزآوری دانشگاه و متون درسی و دینی خود است و در این راستا کمیته های تخصصی در حال بازنگری متون دینی و ارائه آن متناسب با شرایط زمان هستند.

وی افزود: الازهر پس از اصلاح برنامه درسی خود تا کنون گام های بلندی در زمینه اصلاح متون برداشته است.

شومان ادامه داد: بسیاری از مشکلاتی که ما در جوامع خود از آن رنج می بریم با تحقیقات علمی جدی قابل حل است و به روز آوری آموزش از مهم ترین چالش های پیش روی ما در این زمینه است.

نماینده الازهر تاکید کرد: بخش آموزش الازهر به ویژه در دوره شیخ احمد الطیب شاهد رشد و تحول بزرگی بوده و در این دوره شاهد تاسیس دانشکده علوم اسلامی ویژه طلاب خارجی و مرکز آموزش زبان عربی ویژه طلاب غیر عرب زبان و مرکز آموزش زبان های انگلیسی و فرانسه و آلمانی بودیم که محققان زیادی در این مراکز آموزش دیده و اکنون در مرکز مبارزه با افراط گرایی مشغول فعالیت علمی هستند و کتب محتلف دینی الازهر را به زبان های خارجی ترجمه می کنند تا به اصلاح مفاهیم انحرافی و اشتباه درباره اسلام بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: الازهر توجه ویژه ای نیز به آموزش بانوان دارد و در این زمینه دانسکده های تازه ای در تمام نقاط مصر تاسیس شده است و به تازگی نیز دو دانشکده پزشکی و داروسازی ویژه بانوان در دانشگاه اسیوط تاسیس می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha