جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بقاع متبرکه

حوزه/سرپرست اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی گفت: در روز سیزدهم فروردین امسال ۱۹۰ هزار و ۱۴۰ زائر و مسافر در بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی حضور یافتند که از این تعداد ۳۳ هزار و ۸۲۵ نفر در جوار بقاع متبرکه اسکان یافتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور صبح امروز در بازدید از روند طرح آرامش بهاری در امامزاده بی بی زینب خاتون(س) شهرستان سربیشه، به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه اشاره کرد و اشاره داشت: ویژه برنامه‌های طرح نوروزی آرامش بهاری از 25 اسفندماه در جوار امامزادگان آغاز و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.

وی از اجرای طرح آرمش بهاری در 60 بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی خبر داد و بیان داشت: این طرح با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای دینی، مذهبی و ارتقا سطح فکری و فرهنگی زائران، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی و خدمت ‌رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه‌مندی در زائران و گردشگران نوروزی اجرا می‌شود.

سرپرست اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی به فعالیت 174 مبلغ بومی و اعزامی از قم در طرح آرامش بهاری اشاره کرد و گفت:  یکی از مهمترین بخش‌های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه، خیمه‌های معرفت و پاسخگویی به شبهات دینی و فرهنگی است.

حجت الاسلام بخشی‌پور عنوان کرد: طرح آرامش بهاری شامل برپایی خیمه‌های مختص کودکان و نوجوانان، غرفه‌های پرسش و پاسخ، مشاور خانواده، همه واقف باشیم  است که همه روزه پذیرای مردم و مسافران نوروزی است.

وی اعلام کرد: در روز سیزدهم فروردین امسال 190 هزار و 140 زائر و مسافر در بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی حضور یافتند که از این تعداد 33 هزار و 825 نفر در جوار بقاع متبرکه اسکان یافتند.

سرپرست اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه های خاصی را برای حضور هموطنان در روز طبیعت در بقاع متبرکه و بزرگداشت مقام و منزلت بزرگ بانوی کربلا حضرت زینب کبری (س) تدارک دیده بود، تبیین کرد: برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر، مراسم سوگواری حضرت زینب(ع)، قرائت دعای ام داوود و اطعام زائران و مسافران از اهم برنامه های اجرا شده در این روز بود.

حضور بیش از ۷۰۰ هزار نفر در امامزادگان و بقاع متبرکه استان

حجت الاسلام بخشی‌پور با اعلام این مطلب که سازمان اوقاف و امورخیریه در تلاش است تا روز به روز سطح خدمت‌رسانی فرهنگی، اجتماعی و معنوی و رفاهی را در بقاع متبرکه ارتقاء دهد، بیان داشت: از ابتدای طرح آرامش بهاری تاکنون764 هزار و 432 زائر و گردشگر در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی حضور یافتند.

وی به ارائه خدمات اسکان دائم و موقت زائران در امامزادگان و بقاع متبرکه اشاره کرد و یادآور شد: 639 سوئیت و زائرسرا جهت اسکان زائران و مسافران در جوار بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی آماده خدمت‌رسانی به زائران و گردشگران نوروزی هستند.

سرپرست اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح آرامش بهاری تاکنون 123 هزار و 770 زائر در زائرسراها و سوئیت‌های بقاع متبرکه اسکان یافتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha