چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید علی فضل الله

حوزه/ سید فضل الله تاکید کرد: قدس اکنون در حال غرق شدن در دریای اشغالگری است و دو عامل در این زمینه سهیم هستند که یکی خیانت برخی کشورهای عربی و اسلامی است و دومی حمایت غرب و شرق از رژیم صهیونیستی می باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام سید علی فضل الله امروز در نشستی با موضوع چالش های پیش روی قدس در دانشگاه آمریکایی فرهنگ و آموزش در نبطیه لبنان گفت: ما در برابر قدس مسئول هستیم و این مسئله به ما ارتباط دارد، زیرا ما مسئول هستیم که همچون انسان زندگی کنیم و هنگامی که می بینیم به یک ملت و مقدسات آنها ظلم می شود و در برابر این ظلم با دست و زبان خود هیچ اعتراضی نکنیم، از انسانیت ما کاسته می شود به ویژه اینکه رژیم صهیونیستی رژیمی استعماری است که فقط به منافع خود اهمیت می دهد و هیچ اعتنایی به پیشرفت ملت های عربی و مسلمان ندارد.

وی افزود: ما در برابر قدس مسئول هستیم، زیرا قدس تصویری دربردارنده تمام ادیان آسمانی است و ما ادیان را در هیچ جایی همچون قدس یکجا نمی بینیم.

این روحانی شیعه گفت: ادیان آمده اند تا مردم را جمع و متحد کنند و از سوی دیگر قدس نماد وحدت است و دشمن می خواهد این اراده متحد اسلامی و مسیحی در این شهر را نابود کند و تمام آثار دینی و تاریخی نشان دهنده این وحدت را از بین ببرد.

سید فضل الله تاکید کرد: قدس اکنون در حال غرق شدن در دریای اشغالگری است و دو عامل در این زمینه سهیم هستند که یکی خیانت برخی کشورهای عربی و اسلامی است و دومی حمایت غرب و شرق از رژیم صهیونیستی می باشد که بر تمام جنایت های این رژیم در قدس و فلسطین سرپوش می گذارند و این در حالی است که تمام قوانین بین المللی بر حق فلسطینیان در قدس تاکید دارد، اما هیچ اقدامی برای آزادی قدس و جلوگیری از شهرک سازی صهیونیست ها انجام نمی دهند.

وی ادامه داد: عاملی که باعث وخامت اوضاع قدس شده این است که جهان عرب و حتی فلسطینیان وارد نزاعات تفرقه انگیز شده و مسیر خود را تغییر داده اند به گونه ای که رویکرد اصلی آنها مسئله فلسطین نیست و بر اوضاع کشورهای دیگر و درگیری های طایقه ای متمرکز شده اند و مسائل دیگر را جایگزین قدس کرده اند.

حجت الاسلام فضل الله تصریح کرد: البته من امیدوار هستم و بر این باورم که ملت فلسطین قادر به حل مشکل خود و تغییر اوضاع هستند و دراین راه تمام ملت های عربی و اسلامی با آنها همراه هستند و این وظیفه آنها است که از فلسطین حمایت کنند، زیرا اگر ما به صهیونیست ها اجازه باقی ماندن در منطقه را بدهیم به تمام مقدسات ما اهانت خواهند کرد و جهان عرب و اسلام را به تباهی خواهند کشاند، زیرا صهیونیست ها حد و مرزی برای تجاوزگری نمی شناسند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha