جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار وزیر بهداشت باآیت الله مکارم

حوزه/ در روايات و احاديث اهل بیت(ع) چيزي به نام طب اسلامي وجود ندارد و برخي با يک مشت خرافات، هم به اسلام و هم به طب سنتي آسيب مي زنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»حضرت آيت الله مکارم شيرازي در ديدار با وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر نگاه ويژه دولت به طرح تحول سلامت، همانند گذشته بر لزوم استمرار حمايت دولت از سلامت و بهداشت جامعه تصریح کردند.

معظم له با اشاره به نامگذاري سال به حمایت از کالای ایرانی، حمایت از اقلام پزشکي ساخت داخل را سبب ايجاد اشتغال و افزایش امید در کشور دانستند.

ايشان همچنين از توليد کنندگان دارو خواستند براي برخوردارشدن از حمايت مردمي بر کيفيت توليدات خود بيفزايند.

حضرت آيت الله مکارم شيرازي طب سنتي که در چارچوب قانون و ضوابط باشد را تاثير گذار و مورد تاييد قرار دادند و تصريح کردند: در روايات و احاديث اهل بیت(ع) چيزي به نام طب اسلامي وجود ندارد و برخي با يک مشت خرافات هم به اسلام و هم به طب سنتي آسيب مي زنند.

خاطرنشان می شود: در ابتداي اين ديدار وزير بهداشت نیز در سخنانی ابراز اميدواري کرد تا پايان دولت دوازدهم 900 تخت به تخت های بيمارستاني استان افزوده شود.

وی از بي ضابطه بودن طب اسلامي(سنتي) در کشور انتقاد کرد و افزود: برخي افراد، بدون تخصص و با هدف کسب درآمد، وارد اين عرصه مي شوند که هم براي طب سنتي و هم براي روحانيت مشکل آفريني می کنند.

وزير بهداشت و درمان بر حمايت از اقشار کم درآمد در طرح تحول سلامت تاکيد کرد و گفت: در حال حاضر هيچ جنازه ای به دلیل ناتوانی مالي خانواده متوفی در بيمارستان نگه داشته نمي شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha