سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
علی لاریجانی

حوزه/ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موفقیت های نظام و انقلاب اسلامی در عرصه بهداشت و درمان، حقیقتاً ارزشمند و افتخار آمیز است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر علی لاریجانی صبح امروز طی سخنانی در مراسم افتتاحیه بیمارستان شهدا در قم با تاکید بر این که پیشرفت هایی که به برکت نظام و انقلاب اسلامی در 40 سال اخیر در حوزه بهداشت و درمان ایجاد شده، بسیار خوب و ارزشمند و مایه افتخار است، اظهار داشت: بر اساس آمارها، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شاخص امید به زندگی از 53 سال به 74 سال رسیده که این مساله مهمی است و نباید این موفقیت ها نادیده گرفته شود.

وی همچنین افزود: ایجاد و توسعه مراکز درمانی در شهرهای کوچک و توجه به سلامت در روستاها در کنار پیشگیری از بیماری های خطرناک طی 4 دهه اخیر از جمله عوامل مهم افزایش سن امید به زندگی در کشور ما می باشد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: طی چهار دهه اخیر به تدریج بودجه سلامت کشور رشد خوبی داشته و البته با توجه به شرایط و نیازها و اقتضائات جامعه لازم است که همچنان بودجه بهداشت و درمان افزایش قابل ملاحظه ای داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور گفت: این کار از جمله برنامه های خوب و قابل قبول بوده و قطعاً مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر حل نقاط ضعف این طرح، از آن حمایت جدی به عمل می آورد چرا که اقدام بزرگی در جهت خدمت به مردم محسوب می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در این طرح برای بیماران خدمات بهتری در نظر گرفته و اجرایی شد که رضایت مردم را در پی داشت، ضمن آن که حقیقتاً بیمارستان ها و مراکز درمانی بسیاری در کشور ساخته شد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha