شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تولید ملی / حمایت از کالای ایرانی

حوزه/ عضو هیئت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی باعث ایجاد تحولی ارزشمند و مفید در بازار اشتغال کشور می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که امسال هم مردم و هم مسئولان با همه وجود مخاطب پیام مقام معظم رهبری در رابطه با نام گذاری شعار سال هستند، گفت: این که رهبر معظم انقلاب عنوان سال 97 را سال حمایت از کالای ایرانی قرار دادند، نشان می دهد که ما همه جانبه باید در زمینه ترویج فرهنگ خرید و مصرف کالای ساخت داخل تلاش کنیم.

وی افزود: هم رسانه ها در این خصوص وظیفه دارند و هم نخبگان و هم آحاد مردم و از جمله مسئولانی که باید زیرساخت های این کار را در جامعه نهادینه کنند.

این اقتصاددان حوزوی با بیان این که حمایت از کالای ایرانی یکی از مولفه های تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: بی شک رونق تولید ملی از یک سو و کنترل واردات بی رویه از سوی دیگر در پرتو اعتقاد و باور به لزوم عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، می تواند به ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان بیکار منجر شده و تحولی در عرصه رونق بازار ایجاد نماید.

وی همچنین خواستار تلاش به منظور تسهیل فضای کسب و کار در کشور شد و افزود: امروز مردم، بخش خصوصی و دولت باید دست در دست هم داده و با تکیه بر شاخص های اقتصاد مقاومتی، کمر همت برای حل مشکلات اقتصادی ببندند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha