پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این که پویایی و نشاط جامعه دینی به برکت عترت و قرآن است، تصریح کرد: امروز با توجه به شبیخون فرهنگی، بیش از پیش به این دو عنصر اصلی در زندگی نیازمند هستیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در نشستی با مسئولین قرآن و عترت حوزه علمیه قزوین، گفت: در برهه کنونی ما نباید از تربیت دینی غفلت کنیم، زیرا دشمنان با استفاده از شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی و با مدیریت ادراکات، مترصد کوچکترین فرصت هستند تا جوامع را به نفع خود مدیریت کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: با رصد اوضاع اجتماعی و فرهنگی جامعه می توان گفت هر چند مظاهر دینی در جامعه مشهود است، اما همچنان از ناهنجاری های اجتماعی رنج می بریم. آمار طلاق، اعتیاد، سرقت و سایر بزه ها جامعه را آزرده کرده و نباید شاهد این گونه آسیب ها در حکومت دینی باشیم و برای رفع آن باید تدبیر کنیم.

وی با تاکید بر این که پویایی و نشاط جامعه دینی به برکت عترت و قرآن است، تصریح کرد: امروز با توجه به شبیخون فرهنگی بیش از پیش به این دو عنصر اصلی در زندگی نیازمند هستیم.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان داشت: روحانیت در انجام رسالت دینی خود با تبلیغ چهره به چهره، فردی و گروهی به وظیفه خود عمل می کند، اما باید سازو کاری اتخاذ کرد و با نگاه ویژه به این بخش و ظرفیت های آن برای پیشگیری از آسیبها گام برداشت.

مدیر حوزه علمیه قزوین یادآور شد: غرب امروز دچار یک فساد، فحشا و منکر عجیبی شده که دیگر قادر به مدیریت آن نیست و هر روز وضعیتش بدتر می شود و با قاطعیت باید گفت که مطالبه امروز غرب مسائل اخلاقی است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان گفت: رسانه ها می توانند مرجع حکمت باشند و به ارتقاء عقلانیت جامعه نیز کمک کنند و در این راه با استفاده از سبک های نوین، ابتکاری و خلاقیت در ترویج دین مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha