پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
گفتگو

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: آیت‌الله باریک‌ بین از علمای بزرگ و جزو افرادی بودند که در حوزه‌های علمیه شاگردان بزرگی را تربیت کردند که خود این شاگردان از مدرسان حوزه علمیه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین با اشاره به اولین سالگرد آیت الله باریک بین(ره)، گفت: مرحوم آیت‌الله باریک‌بین قبل از انقلاب از مجاهدان و مبارزان انقلابی بودند که به دلیل فعالیت‌های انقلابی از سوی ساواک دستگیر و به سردشت کردستان تبعید شدند.

وی افزود: وقتی انقلاب آغاز شد، امام خمینی(ره) با بررسی‌های بسیار از میان شخصیت‌های قزوینی، آیت‌الله باریک‌بین را ابتدا به عنوان امام جمعه قزوین و بعد از آن حکم نماینده ولی فقیه را در استان به ایشان دادند.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: مرحوم آیت‌الله باریک‌بین در مبارزات سیاسی، اجتماعی مورد اعتماد مردم و مسؤولان استان بودند. یکی دیگر از خصوصیات بارز شخصیتی ایشان، پذیرش افراد در مراحل خدمت و تکریم ارباب‌رجوع بود که هیچ فردی را در این زمینه طرد نمی‌کردند.

وی اظهار کرد: ایشان در توجه به خداوند متعال بسیار کوشا بوده و پیشرفت کرده بودند و در حقیقت روش این مرحوم درسی برای همه افرادی است که خداخواه بوده و بندگی خدای متعال را به جای می‌آورند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:کسانی که این شخصیت برجسته و عالم پارسا و مجاهد را می شناسند می دانند که از روحیه انقلابی برخوردار بود و برای به ثمر نشاندن انقلاب و روشنگری مردم تلاش وافری را به انجام رساند.

 مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: آیت‌الله باریک‌ بین از علمای بزرگ و جزو افرادی بودند که در حوزه‌های علمیه شاگردان بزرگی را تربیت کردند که خود این شاگردان از مدرسان حوزه علمیه هستند.

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان اظهار کرد: مرحوم آیت الله باریک بین دارای زهد و دوری ازدنیا به معنای واقعی بودند و در تمام مدت عمر از این ویژگی برخوردار بود و زاهدانه زندگی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha