شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله محمدی تاکندی در کنار آیت الله باریک بین

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: ویژگی عالمان ربانی مقاومت و استقامت در راه خدا است که به معنی حفظ ایمان و تقوا در هر شرایطی و عدم سستی در اثر تهدید، حرص دنیا و حیله دشمنان است.

آیت الله محمد محمدی تاکندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین ضمن تسلیت فرا رسیدن سالگرد مرحوم آیت الله باریک بین، گفت: نقش آیت‌الله باریک‌بین در معرفی انقلاب اسلامی به مردم قزوین بسیار برجسته بود و قدردانی از ایشان نشان‌دهنده علاقه‌مندی مردم به روحانیت، حوزه‌های علمیه، علما، یاران امام خمینی(ره)، نمازهای جمعه و جماعت و چهره‌های اثرگذار در فرهنگ معنوی مذهبی مردم است.

وی افزود: برای شناخت بیشتر آیت الله باریک بین، پیام مقام معظم رهبری می‌تواند بسیار ارزشمند باشد؛ ایشان در پیامی که درباره آیت الله باریک بین داده بودند بر روی دو نکته صداقت و سلامت این عالم فقید تاکید داشتند و فرمودند «آیت الله باریک بین عمری با صداقت و سلامت انجام وظیفه کردند».

استاد حوزه علمیه قزوین اظهار کرد:  صداقت از منظر قرآن کریم در آیه 15 سوره حجرات به زیبایی تبیین شده و در کلام وحی آمده است "مومنین راستین کسانی هستند که ایمان به خدا و رسول خدا دارند و هرگز در پیمودن مسیر حق شک و تردیدی به دل راه نمی‌دهند و با اموال و جان‌هایشان در راه خدا جهاد می‌کنند اینها همان صادقین و راستگویان هستند».

آیت الله محمدی تاکندی گفت: ویژگی عالمان ربانی مقاومت و استقامت در راه خدا است که به معنی حفظ ایمان و تقوای خود در هر شرایطی و عدم سستی در اثر تهدید، حرص دنیا و حیله دشمنان است.

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هرگز نمی‌توان نقش بی بدیل و پر رنگ آیت الله باریک بین را در هشت سال دفاع مقدس و همراهی و همدلی با رزمندگان و بسیجیان استان فراموش کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha