پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی گفت: امروز به حول قوه الهی و به برکت جمهوری اسلامی در ۹۰۰ نقطه نماز جمعه خود و مردم را به رعایت تقوی الهی دعوت می‌کنند درحالی‌که ملت‌های دیگر از این نعمت بی‌بهره هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، شامگاه پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در استان گیلان، با اشاره به جایگاه نماز جمعه، گفت: امروز به حول قوه الهی و به برکت جمهوری اسلامی در ۹۰۰ نقطه نماز جمعه خود و مردم را به رعایت تقوی الهی دعوت می‌کنند درحالی‌که ملت‌های دیگر از این نعمت بی‌بهره هستند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به  18 سال اقامه نماز توسط آیت الله قربانی در رشت و 23 سال اقامه نماز توسط وی در لاهیجان، اظهارداشت: آیت‌الله قربانی ریش خود را در راه نماز جمعه و اقامه نماز سفید کرده است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به 70 سال تبلیغ دین و توصیف معارف عترت و قرآن توسط آیت‌الله قربانی، افزود: آیت‌الله قربانی به اصرار خود از تصدی نمایندگی ولی‌فقیه در استان کناره‌گیری کرده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد ناآگاه آیت‌الله قربانی را رنجاندند، خاطرنشان کرد: تلاش‌ها و خدمات بسیار زیادی از سوی آیت‌الله قربانی صورت گرفت درحالی‌که این اذیت کردن‌ها مزد خدماتش نبود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحتی را از عالمان انقلابی و دارای سوابق ارزشمند برشمرد و گفت: همه باید به امام‌جمعه جدید با شرکت در نماز جمعه و دادن مشورت به وی کمک کنند تا استان گیلان از هر نظر نمونه شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی خطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سال 80 سفری به گیلان داشتند و مورد استقبال مردم این استان قرار گرفتند تا جایی که سرپا ایستادند و حتی خودروی حامل معظم له را بوسیدند که این عشق و علاقه الهی مردم این خطه نیست به معظم له است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ماه رجب و ویژگی‌های خاص این ماه عظیم افزود: در ماه رجب میلاد حضرت علی علیه اسلام واقع‌شده که به فرموده پیامبر صلی‌الله جز او و خدا کسی آن را نشناخته است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ماه رجب را ماه آمرزش گناهان برشمرد و گفت: در ماه رجب پیامبر اکرم به بعثت رسیده است و ازاین‌رو بسیار ارزشمند و قابل‌تأمل است.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به معارفه و تکریم امامان جمعه سابق و فعلی رشت بیان کرد: در تعابیر دینی قیامت در روز جمعه آغاز می‌شود و هرکسی که در روز جمعه قدمی از قدم بردارد خداوند احوال و خطرات را بر وی آسان می‌کند تا اذن بهشت به او داده شود.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha