جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام جاج علی اکبری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه آرامش و امنیت امروز را مدیون خون شهدا هستیم، گفت: شاخ و برگ این شجره طیبه از سرزمین ما فراتر رفته و امروز اقصی نقاط عالم از این درخت پربار بهره می گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در آیین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در استان گیلان، با بیان اینکه درخت پربرکت و تناور انقلاب اسلامی اکنون به چهل سالگی خود رسیده است، اظهار کرد: چهار دهه است که مردمان عزیز سرزمین ما در سایه سار  این شجره طیبه از میوه های شیرین و گوارای آن بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه آرامش و امنیت امروز را مدیون خون شهدا هستیم، افزود: شاخ و برگ این شجره طیبه از سرزمین ما فراتر رفته و امروز اقصی نقاط عالم از این درخت پربار بهره می گیرند. اولین شکوفه های درخت تناور و باشکوه انقلاب، نماز جمعه بود که یکی از بزرگترین حسنات دوران ما و یکی از شیرین ترین میوه های این درخت پربرکت رحمانی است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: امروز نماز جمعه در کشور به صورت یک شبکه بسیار بزرگ در حال نورافشانی و انجام وظیفه است و خدا را شاکریم آن اشکالی که به انقلاب شیعی ما وارد بود را برطرف کردیم و صاحب فضیلت عظیم نماز جمعه شدیم.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، نماز جمعه را یک امکان بزرگ و یکی از اصلی ترین مراکز تولید سرمایه اجتماعی برای کشور دانست و گفت: پایگاه نماز جمعه از همان روز نخست بر وحدت، بصیرت و حراست از انقلاب در تبیین و ترویج معارف و توصیف تعاریف انقلاب اسلامی تاکید داشت و دفاع مقدس را اداره کرد. در واقع این پایگاه الهی برای سازماندهی اجتماعی به صورت همایش سراسری در مساجد و نمازهای جمعه، برکات زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه در پرتو نماز جمعه در هر منطقه ای که اقامه شده اتفاقات بزرگی رخ داده است، متذکر شد: دستاوردها، آثار و نتایج این حقیقت الهی که رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب از آن تعبیر به «نهاد پربرکت رحمانی» فرمودند، غیر قابل احصا و شمارش است. چه مدارس علمیه و چه مراکز خیریه ای که به برکت نماز جمعه برپا شد و چه گره هایی که گشوده شد و چه بصیرتی که آفریده شد و چه اتحاد و انسجامی که شکل گرفت. بی تردید چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی فرصت خوبی برای ارائه این دستاوردها خواهد بود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با اشاره به اهمیت نماز جمعه، گفت: امروز بیشتر از روزهای گذشته به این امکان بزرگ برای ایجاد وحدت و امیدآفرینی جهت سازماندهی اجتماعی بر محور ذکر و یاد خدا در کنار بصیرت آفرینی عالمان دینی به ویژه در کسوت ائمه جمعه نیازمند هستیم.

وی با اشاره به تعابیر قابل ملاحظه رهبر معظم، خردمند و حکیم انقلاب در حکم انتصاب نماینده ولی فقیه در گیلان سرافراز، اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که خدمت به گیلان و مردم گیلان، خدمت به هویت ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: در واقع رهبر معظم انقلاب، گیلان را نماد هویت ایران اسلامی دانستند، ولذا خدمت به این خطه و مردمان عزیز منطقه خدمت به هویت کشور ماست.

وی با بیان اینکه نمایندگی ولی فقیه، نعمت بسیار بزرگی برای هر استان در جهت وحدت، یکپارچگی و اعتلای فرهنگی و اجتماعی است، یادآور شد: آیت الله قربانی یکی از برجستگان فکری و فرهنگی این خطه است، و لذا فرصت فراغت برای خدمات علمی ایشان بیش از گذشته فراهم شده است. روحیات حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی نیز حکایت از اتفاقات خوب آینده دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در پایان گفت: امروز گیلان از نماینده جدید ولی فقیه و امام جمعه تازه نفس رشت استقبال می کند و بی تردید روزهای آینده روزهای خوبی برای مردم به ویژه جوانان به عنوان سفارش شدگان مقام معظم رهبری در حکم انتصاب امام جمعه جدید خواهد بود، باید به وضعیت فکری، فرهنگی و ایمانی جوانان بیش از گذشته توجه شود.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha