جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
به گفته کارشناس ترک، اتحادیه اروپا آمادگی مبارزه با اسلام هراسی را ندارد

حوزه/ یک کارشناس امور خارجی که در همایش سه روزه «اسلام هراسی» در استانبول شرکت کرده بود در مصاحبه با خبرنگاران گفت که یکی از مهمترین مشکلات اسلام هراسی ملاحظات سیاستمداران و عدم آمادگی آن ها برای به رسمیت شناختن و جدی گرفتن معضل اسلام هراسی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از دیلی صباح، به گفته یک کارشناس امور خارجی متعلق به یک اتاق فکر ترکی، در همایش بین المللی سه روزه «اسلام هراسی» در استانبول، اتحادیه اروپا هنوز آمادگی مبارزه با اسلام هراسی را ندارد.

دکتر انس بیراکلی از سوی بنیاد تحقیقات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی واقع در انکارا در مصاحبه با خبرنگاران گفت: به دلیل ترس از ملاحظات سیاسی، سیاستمداران اروپایی آماده نیستند، به طور جدی با این مسئله روبرو شوند. من در آینده ای نزدیک نمی بینم چنین اتفاقی رخ دهد، اما اجتناب ناپذیر است.

وی که یکی از نویسندگان گزارش سالانه اسلام هراسی در اروپا از سال 2015 بوده افزود: پارلمان اروپا و اتحادیه اروپا باید اسلام هراسی را به عنوان شکلی از نژادپرستی به رسمیت بشناسند. افزایش سیاست های اسلام هراسانه و حملات اسلام هراسی در اروپا به ویژه پس از آغاز جنگ داخلی در سوریه، در کشورهای اروپایی به شدت به چشم می خورند.

تفکر راست گرایی کشورهای اروپایی را اداره می کند

بیراکلی افزود: چیزی که مشاهده می کنیم این است که متاسفانه راست گرایان افراطی و ضدمسلمان در حال حاضر بر فضای سیاسی اروپا تسلط پیدا کرده اند و تبلیغات ضدمسلمانی عادی تلقی می شود. هرچند راست های افراطی هنوز قدرت اکثریت در کشورهای اروپایی را تشکیل نمی دهند، عقاید آن ها از هم اکنون بسیاری از کشورهای اروپایی را اداره می کنند.

عدم پذیرش وجود اسلام هراسی

به گفته وی اکثریت سیاستمنداران همچنین رسانه ها و نخبگان سیاسی حاضر به پذیرش وجود مسئله اسلام هراسی نیستند و انکار وجود مشکل به بخش بزرگی از این معضل تبدیل شده، به رسمیت شناختن اسلام هراسی در فضای سیاسی و قضایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

گفتنی است در گزارش اسلام هراسی در اروپا مربوط به سال 2017 که اخیرا توسط این بنیاد منتشر شده شاهد موج فزاینده بروز حملات اسلام ستیزی در کشورهای اروپایی هستیم. این گزارش افشاء کرد که 908 جرم از حملات کلامی گرفته تا فیزیکی و تلاش برای به قتل رساندن، علیه مسلمانان آلمان رخ داده اند. به علاوه 664 حمله در لهستان، 364 حمله در هلند، 256 حمله در اتریش، 121 حمله در فرانسه، 56 حمله در دانمارک و 36 حمله در بلژیک رخ داده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha