شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمدولی عارفی

حوزه/ مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ایجاد مدرسه در کنار مسجد نه تنها می تواند از لحاظ علمی کشور را جلو ببرد بلکه از لحاظ مذهبی نیز می‌تواند پشتوانه قوی باشد که عالمان شکست‌ناپذیر را در صحنه جامعه وارد کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام محمد ولی عارفی، امروز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خراسان جنوبی در اردیبهشت ماه، اظهار کرد: مدرسه، دروازه ورود به معارف الهی است و کسی که مدرسه می‌سازد و یک نظارت همه جانبه بر آن دارد در واقع بشریت را از این دروازه وارد معارف الهی می‌ کند.

وی با تاکید بر اهمیت ورود خیّرین به امر مدرسه‌سازی و توسعه علمی کشور، گفت: استعدادهای نهفته انسان‌ها برای پذیرش حقایق در این مدارس شکوفا می شود و خیرین مدرسه ساز در ثواب تمام علما و بزرگانی که از این مدارس برمی‌خیزند و راه پیامبران را ادامه و معارف الهی را در میان مردم گسترش می‌دهند شریک هستند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مدرسه سازی امری مبارک و در جایگاهی قرار دارد که همسنگ با مسجد است، گفت: در سيره پيامبر(ص) بيشترين تاكيد در مورد علم آموزی است و نقل شده پيامبر اكرم(ص) دو گروه را در مسجد ديدند که گروهی مشغول عبادت و گروهی سرگرم مذاكره و بحث علمی بودند پس آن حضرت، رفتن به نزد گروه دوم را بر پيوستن به جمع عبادت كنندگان ترجيح داد و این نشانگر این است که مدرسه همسنگ با مسجد است.

حجت الاسلام عارفی بیان کرد: کسانی که حاصل زحمات خود را در احداث و ایجاد یک مدرسه صرف می‌کنند، در واقع مومنانی را به مسجد می‌فرستند که آنان پایه‌های علمی مستحکمی دارند و در تغییر سرنوشت امت‌ها و ملت‌ها سهم بسزایی دارند که اگر نظارت درستی بر مدارس باشد معلمان و دانش آموزان می‌توانند مایه زینت مومنان در مسجد باشند.

به گفته وی یک عالم فرزانه که متدین به دین الهی باشد یک لحظه از عمر او مطابق با 70 سال عبادت عابد است؛ بنابراین ایجاد مدرسه در کنار مسجد نه تنها می تواند از لحاظ علمی کشور را جلو ببرد، بلکه از لحاظ مذهبی نیز می‌تواند پشتوانه قوی باشد که عالمان شکست‌ناپذیر را در صحنه جامعه وارد کند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان از خیرین و نیک اندیشان درخواست کرد تا برای توسعه فرهنگ اسلامی و اینکه همه پیامبران و اوصیای الهی را خشنود و توجه ویژه پرودگار را به خود جلب کنند در امر مدرسه سازی مشارکت کنند چرا که همه معارف دین در مدارس قابل تبیین است و نه در جای دیگر.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha