جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویری از مساجد زیبایی که آب آن ها را احاطه کرده است

حوزه/ مساجد نه تنها مکان عبادت بلکه نشانه میراث فرهنگی و سبک منحصر به فرد معماری اسلامی نیز هستند. در اینجا تصاویری از مساجدی را که آب اطراف آن ها را احاطه کرده به شما نشان می دهیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مساجد به جز این که مکانی برای عبادت پروردگار و خواندن نماز می باشند، نشانه ای از میراث فرهنگی و سبک معماری اسلامی بی نضیر نیز محسوب می شوند.

مساجد خارق العاده و زیبایی که این معماری منحصر به فرد را به نمایش می گذارند در سرتاسر جهان وجود دارند. در اینجا تصاویری از مساجدی را که آب آن ها را احاطه کرده به نمایش می گذاریم.

مسجد زهرا در نزدیکی خور در کوالالامپور واقع درمالزی که در نزدیکی رودخانه ایبایی واقع شده. این مسجد در سال های 1993 تا 1995 ساخته شد.

مسجد اورتاکوی در نزدیکی دریای مرمره در استانبول ترکیه واقع شده، این مسجد توسط سلطان عبدالمجید راه اندازی شد و بین 1854 و 1856 ساخته شده است.

مسجد پوترا در کنار دریاچه ای مصنوعی در پوتراجایای مالزی وقاع شده است. این توسط توسط نیک محمد محمود طراحی شده ودر سال 1999 ساخت آن به پایان رسید.

مسجد حسن که در کازابلانکای کشور آفریقایی مراکش و بالای اقیانوس اطلس واقع شده است. این مسجد درسال های 1986 و 1993 ساخته شده و یکی از بزرگترین مساجد در دنیا است.

مسجد شناور تانجونگ بونگا واقع در بخش شمالی جزیره پنانگ در مالزی که در سال 2004 به عنوان جایگزینی برای یک مسجد قدیمی تر که به علت فاجعه سونامی آسیب دیده ساخته شد.

مسجد سلطان عمر علی سیف الدین مسجد، واقع در ساحل رودخانه برونئی توسط عمر علی سیف الدین سوم، سی امین سلطان در برونئی در سال 1958 ساخته شد.

مسجد مالاکا تنگه، واقع در جزیره مالاکا در مالزی در بالای آب های تنگه مالاکا، بین سال های 2003 و 2006 ساخته شده است.

 

مسجد شوکتزینگر در آلمان که در سال های 1779-1791 توسط یک معمار فرانسوی برای شاهزاده الکتور از فالتز ساخته شده است. این مسجد بخشی از یک ساختار بزرگتر شامل کاخ و باغ است.

مسجد پوچانگ پردانا که مسجد السلام نیز نامیده می شود در نزدیکی دریاچه پوچانگ واقع شده و در سال های 2004 تا 2006  درمالزی ساخته شده است.

مسجد کریستال واقع در جزیره وان من در مالزی، بین سالهای 2006 تا 2008 ساخته شد. این ساختمان در ساحل رودخانه ترنگوام واقع شده است.

مسجد میزان زین العابدین یا مسجد آهن، در سالهای 2004 تا 2009 در دریاچه پوتراجایا در مالزی ساخته شد و در سال 2010 رسما افتتاح شد.

مسجد شهر کوتا کینابالو در سواحل خلیج لیکاس در جنوب دریای چین واقع شده است. ساخت آن در سال 1989 آغاز شد و این مسجد در تاریخ 02 فوریه 2000 رسما افتتاح شد.

مسجد الرحمة در جده در دریای سرخ واقع شده است. این مسجد در سال 1985 ساخته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha