پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهید آوینی

حوزه/ حجت الاسلام احمدی گفت: باید اندیشه‌های شهید آوینی را به درستی برای نسل جوان تبیین کنیم و این شهید بزرگوار را که سرمایه فرهنگی ماندگار انقلاب و دفاع مقدس است به نحو احسن به نسل امروز معرفی کنیم .

حجت الاسلام مهدی احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، ضمن اشاره به روز هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی، گفت: شهید سید مرتضی آوینی  که به بیان گهربار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که ایشان را سید شهیدان اهل قلم نام نهادند، متصف به تعهد به دین و رهبری، خلاقیت و همیشه در مسیر آرمان های انقلاب اسلامی بود.

تهیه کننده صدا و سیمای مرکز قزوین افزود: شهید آوینی تربیت یافته مکتب معمار کبیر انقلاب بود و به این جهت توانست در معرفی هنر انقلاب به جامعه موفق عمل کند، لذا برای نزدیک شدن به هنرمند در تراز انقلاب اسلامی و آرمان های امام و رهبری، سرلوحه قراردادن راه و روش شیوه شهید آوینی مسیری است که ما را به سرمنزل مقصود می رساند.

وی ادامه داد: باید اندیشه‌های شهید آوینی را به درستی برای نسل جوان تبیین کنیم و این شهید بزرگوار را که سرمایه فرهنگی ماندگار انقلاب و دفاع مقدس است، به نحو احسن به نسل امروز معرفی کنیم.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: طلاب حوزه علمیه می توانند با آشنایی با مبانی نظری دین در حوزه های مختلف هنری ووقوف به اسرار هنر وهنرمندان به خلق آثار فاخر دینی همت نمایند.

تهیه کننده صدا و سیمای مرکز قزوین تصریح کرد: در سال گذشته شاهد بودیم که هنرمندانی که بهره از تعهد از انقلاب برده اند آثار تاثیرگذاری در جامعه را خلق کردند که نمونه آن آثار فاخر و تحسین برانگیز و فیلم هایی چون «به وقت شام»، «تنگه ابوغریب» و «لاتاری» در سینمای ایران است.

وی در پایان تصریح کرد: هنر یک بعد متعالی از وجود انسان است و اگر هنر متعهد به آرمان های انسانی باشد باعث تعالی جامعه می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha