پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
زائران جمکران

حوزه/ مدیر موسسه املاک، اموال و موقوفات مسجد مقدس جمکران گفت: ۲۱۰ هزار نفر از زائران نوروزی در مسجد مقدس جمکران اسکان داده شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» سید ابوالقاسم هاشمیان با اشاره به اقدامات رفاهی آسایشی مسجد مقدس جمکران براي ميزباني از زائران و مسافران در ایام نوروز، اظهار كرد: در این ایام حدود ۲۱۰ هزار نفر در این مکان مقدس اسکان داده‌شدند.

وی بابیان این که مجموعه اقامتی مسجد مقدس جمکران به این منظور در نظر گرفته‌ شده بود، افزود: پارکینگ شماره ۴ نیز به‌صورت کمپینگ در اختیار زائران بود و با توجه به سرماي هوا شبستان‌های مسجد نيز شب ها براي اسكان مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

هاشمیان با تأکید بر این که اسکان زائران نوروزی از ۲۸ اسفندماه تا ۱۴ فروردین‌ماه انجام‌ شده، تصریح کرد: آمار اسکان زائران به‌طور روزانه تهیه‌ شده و در ایام البیض نیز اعتکاف خواهران و برادران در اين مكان مقدس صورت گرفت.

وی با اشاره به دیگر خدمات مسجد مقدس جمکران ادامه داد: جایگاه سوخت و پارکینگ‌های مسجد مقدس جمکران نيز در ايام نوروز به‌صورت شبانه‌روزی به خدمت‌رسانی مشغول بودند.

مدیر موسسه املاک، اموال و موقوفات مسجد مقدس جمکران فعالیت دارالشفاء مسجد جمکران در ایام عید را مورد اشاره قرارداد و عنوان کرد: این مرکز در اکثر روزها به‌صورت شبانه‌ روزی فعال بوده و بیش از ۴ هزار نفر مراجعه‌کننده داشته است.

وی خاطرنشان کرد: خادمان مسجد نيز در سه شیفت فعالیت داشته و تمامی امکانات بهداشتی و رفاهی مسجد در اختیار زائران قرار داشته است.

هاشمیان با تأکید بر اینکه زائران شهر مقدس قم برای اسکان به مسجد مقدس جمکران هدایت می‌شدند، تصریح کرد: اين مكان مقدس ظرفیت و منابع محدود داشته و حتی‌الامکان برای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران تلاش کرده است.

وی افزود: با توجه به هدایت زائران به مسجد از سوی استانداری، امیدوار بودیم که این نهاد برای اسکان و ارائه خدمات به زائران همکاری لازم را داشته باشد.

مدیر موسسه املاک، اموال و موقوفات مسجد مقدس جمکران با اشاره به همکاری نهادهای مربوطه با مسجد مقدس جمکران اظهار كرد: آتش‌نشانی، اورژانس، هلال‌احمر و شهرداری استان برای رفاه حال زائران با مسجد مقدس جمکران همکاری داشته‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha